spellingscontrole

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankpiet

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 sep 2003
hoi ik heb office 97 en als ik word gebruik en wat typ heb ik engelse spellings controle maar als ik dat verander dan stel ik nederlands in en typ ik verder dan blijft ie nog steeds engels dus hij floept gewoon terug
is hier een oplossing voor om hem toch op nederlands te krijgen . verder werkt word wel goed

ps komt dit probleem mischien omdat ik word 97 op windows xp gebruik

Zet in het configuratiescherm je staandaardtaal (bij landinstellingen eens op nederlands en start daarna word opnieuw op.

Ik heb hetzelfde probleem in Word XP en ik heb gehoord dat meer mensen er last van hebben. Bij mij is de standaardtaal Nederlands, daar zal het dus niet aan liggen. Meestal krijg ik hem pas na een paar pogingen terug in de Nederlandse spellingscontrole.

Arthur

Wat je ook kan doen is kijken bij Extra\Taal\Taal instellen of er een vinkje staat bij "Taal automatisch bepalen"

gtz

Ikzelf heb ook Windows XP met office 97
De spellingscontrolle werkt bij mij perfect zelfs met 3 talen.

Controleer of beide talen zjn geinstalleerd in configuratiescherm/landinstellingen/talen/detail
Hier moeten bij geinstalleerde services engels(VS) en nederlands staan.
Voeg evt. een taal toe (als je hiervoor de spellingscontrole bestanden hebt)
Onder de knop taakbalk kunnen we taakbalk op het bureaublad weergeven aanvinken.
Sleep deze taakbalk voor het gemak in de onderste blauwe balk, zodat je daarin het NL of EN teken ziet.
Je kunt nu heel gemakkelijk van taal switchen door op deze blauwe balk een andere taal te kiezen.
Zelfs binnen hetzelfde document kun je van taal wisselen
zodat een gedeelte in het engels en een gedeelte in het nederlands wordt gecontroleerd.

Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan