spider solitair

Status
Niet open voor verdere reacties.

kreemers

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2000
op windows xp staat standaard dit spel, maar ik heb windows '98 en zou dit ook graag willen hebben. is er een website waar ik zonder haken en ogen dit zelfde spel kan downloaden.

hallo tanja, via de site die jij beschrijft kan je hem alleen downloaden in een 30 dagen vrij gebruik. daarna werkt hij niet meer en moet je hem kopen.
en dat is nu net niet de bedoeling.
dus gratis moet deze te downloaden zijn, maar waar ?

Lees dit eens, staat ook een link bij om hem te downloaden.

Geplaatst door Wim1960
Anders misschien gewoon kopieren van een XP machine.

Niet dat dit een erg zinnige opmerking van mij is, maar ik heb dat een keer geprobeerd naar een WIN95 machine en dat lukte mij niet...(was niet echt een geweldige poging, maar toch...:rolleyes: )

huijb wat bedoel je ?

" Lees dit eens, staat ook een link bij om hem te downloaden." wat moet ik lezen en welke link bedoel je? die over the bat ? kan er geen link naar spider solitair vinden. zou de rechtstreekse link willen plaatsen.

Als je even iets naa beneden scrolt zie je dit verhaal:

BONUS [:)]:

If you would like to play the Microsoft Spider Solitaire card game installed by MS Plus! 98 Pack and Windows ME, but NOT available with ANY Windows 98 release, and you don't have the MS Plus! 98 Setup CD-ROM, just extract these 3 files from the WinME Setup CD-ROM into an empty (temporary) folder (I suggest C:\EXTRACT used above), by running these commands from any DOS prompt (assuming D is your CD/DVD drive letter, change if necessary):
MD C:\EXTRACT
EXTRACT D:\WIN9X\WIN_9.CAB SPIDER.CHM C:\EXTRACT
EXTRACT D:\WIN9X\WIN_17.CAB SPIDER.EXE C:\EXTRACT
EXTRACT D:WIN9X\WIN_18.CAB SPIDER.HLP C:\EXTRACT

Then move them to proper destination directories by running these commands ONLY from a DOS box inside Windows GUI (NOT from native MS-DOS!):

MOVE/Y C:\EXTRACT\SPIDER.EXE "%windir%\Start Menu\Programs\Accessories\Games"
MOVE/Y C:\EXTRACT\SPIDER.CHM %windir%\HELP
MOVE/Y C:\EXTRACT\SPIDER.HLP %windir%\HELP

Finally, run SPIDER.EXE from Start -> Programs -> Accessories -> Games to play Spider Solitaire. Enjoy.
Or download + install MS Spider Solitaire game [552 KB].

Re: huijb wat bedoel je ?

Geplaatst door kreemers
" Lees dit eens, staat ook een link bij om hem te downloaden." wat moet ik lezen en welke link bedoel je? die over the bat ? kan er geen link naar spider solitair vinden. zou de rechtstreekse link willen plaatsen.

Klik op het onderstreepte 'dit' in de post van Huijb. :)

in bovenstaande postings word verwezen naar een site - daar weer moet er gekeken worden " bonus" - prettig is dat dit alles in het engels staat en taal technisch. in beiden ben ik geen ster. is het mogelijk hier een NL vertaling cq een nl stappenplan te plaatsen.
ik dank u voor de medewerking en het reageren.

Ik wil het wel vertalen voor je maar dan wil ik eerst iets weten, ben je in het bezit van een Windows ME cd?

Nee, ik ben niet in het bezit van van Windows ME, maar zoals ik de vraag hier al begon heb ik Windows '98 sec.

Ik heb de bestanden even als zip bestand op mijn homepage gezet (blijft een week staan ofzo)

Na het uitpakken moet je het bestanden in de volgende mappen plaatsen:
spider.exe---->C:\Program Files\Plus!\SPIDER (als de map niet bestaat even aanmaken)
spider.chm & spider.hlp --->C:\WINDOWS\HELP

Vervolgens zelf een snelkoppeling p je buroblad o.i.d. maken naar spider.exe

http://members.home.nl/rpkramer/download/spider.zip (directe download)

bedankt wim-huijb-maestro

voor het oplossen van het spider probleem. zal het zip bestand binnen halen. ook de 2 links waren perfect.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan