Spiegelreflex camera tips

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronold

Banned
Lid geworden
21 apr 2009
Hallo,
Ik heb 2 maanden ong de sony dslr-a200 en ik ben er erg tevreden over!
Maar ik heb er nog niet zo heel erg verstand van heb iemand leuke tips voor me?:o

Wat bedoel je daarmee Pilootnour5? De camera op de achtergrond leggen?

@Ronold,

Hangt helemaal er vanaf wat je fotografeert. Voorbeeldje;
Sport snelle sluitertijd geeft een bevroren foto, geeft geen actie. Doe je een langzamere sluitertijd en je gaat met het bewegende onderwerp mee, krijg je een foto waar actie in zit.

Ik fotografeer het meest paarden, niet die stil staan maar in actie als ze net beginnen met rennen maken ze meestal een hupje en dat soort beelden wil ik op foto.

galop.JPG

zoals dit :)
Weten jullie een handig programma waar mee ik kan retoucheren niet picasa.

Laatst bewerkt:
Dat bedoel ik, daar zit actie in de foto. Onderwerp scherp en beweging in de achtergrond.

Ja :D,
op mijn camera staan ook allemaal profieltjes zoals ik het altijd noem op dat ronde dingetje :D bijv: Portret, nacht, schemer, maar ook P, A, S, en M. waar is dit voor? :P

P = Program Mode
A = Aperture Mode, je kiest diafragma en sluitertijd wordt berekend
S = Shutter Mode, je kiest sluitertijd, diafragma wordt berekend,
M = Manual Mode, dan mag je ze beide zelf instellen

Wellicht even zoeken op online foto cursus, deze instellingen waren ook al op ''analoge" camera's, dus wat dat betreft is er niet veel veranderd.
Als je bijvoorbeeld een scherpe foto wilt maken van iets wat snel beweegt, moet de sluiter zo snel mogelijk open en dicht gaan, je kiest dan dus een korte sluiterstijd (1/1000-1/4000 s). Als je veel scherptediepte wilt hebben, kies je een klein diafragma opening (dus een hoog nummer, 8-16). Hierdoor krijg je automatisch wel een langere sluiterstijd, want er moet meer licht op de 'film' vallen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan