Spiegelreflex Camera

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quinten132123

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2008
Hallo,
ik ben van plan een Spiegelreflex camera te kopen, mijn budget ligt rond de 400-500 euro
ik weet dat het niet erg veel is, maar als je goed zoekt vind je de camera's meestal wel een paar 100,= goedkoper.
ik wil snel foto's kunnen maken, dus een goede sluitertijd, zodat je geen wazige foto's krijgt bij een snelle beweging.
het is misschien handiger als de lens er al bij zit, dus niet alleen body. Aangezien ik niet zoveel van lenzen heb. Of iemand moet mij al een goed advies kunnen geven van een aparte lens.
ik hoop dat iemand mij een goede SLR camera kan aanbevelen.
als er nog vragen zijn lees ik het wel.
mvg,
Quinten

Laatst bewerkt door een moderator:
Een vriend van mij heeft een Canon 1000D gekocht met een 2-tal lenzen erbij voor een mooi prijsje. Foto's zien er erg goed uit, hij fotografeert er ook sportwedstrijden mee en dat gaat prima. Leuke camera voor een leuke prijs.

Canon EOS 1000D + Canon 18-55 lens
Hij had er alleen nog een telelens bijgekocht wat met jou budget wel moet kunnen. Dacht dat hij het bij de Media Markt vandaan had.

ziet er goed uit maar ik wil op dit moment wel echt de best mogelijke camera kopen, zodat ik echt het maximale uit mijn budget kan halen. Ik vind deze camera nog wat aan de goedkope kant, ik had de nikon d5000 gezien. die kost in nederland minimaal 550,- maar in het buitenland kan ik hem waarschijnlijk binnen mijn budget krijgen inc. lens.
kan iemand mijn zeggen wat hij/zij van deze lens vind?
en of hij beter is dan de canon 1000d?

Wat ga je met de camera doen??? Body is één de lens is een andere vraag. Je zegt dat je een snelle sluitertijd gaat nodig hebben, waar ik uit versta dat e bewegende onderwerpen gaat hebben, sport evenementen,... Hiervoor neem je best een lichtsterke lens f2.8 bvb alleen vrees ik dat deze je budget al op soupeert:rolleyes:

Voor een goede all-rounder, start configuratie zou je eens kunnen kijken naar een Canon 1000D met een Tamron 18-200mm lens zit rond de 560€. of een Nikon D3000 + 18-55mm VR + 55-200mm VR voor 665€.

Al denk ik dat je voor uw budget meer gaat hebben met een compact, bvb Canon Powershot SX1 voor 450€ of Nikon Coolpix P90 voor 380€

Een andere strategie zou kunnen zijn investeren in een degelijke body met kitlens en later een betere lens bijkopen. Hou er rekening mee dat de lensen het meest kosten...

en wat voor len(s)/(zen) zijn/is dat dan?
ik zoek een lens, of lenzen voor grote gebieden bijvoorbeeld een groot gebouw, of een panorama. en ik wil een lens voor dichtbij, en dan bedoel ik écht dichtbij, zodat je insecten kan fotograferen bijvoorbeeld, of gezichten. dat zijn volgens mij echt 2 tegenovergestelde eisen. welke optie is het beste in dit geval? als de prijs goed is ben ik bereid 2 lenzen aan te schaffen?
en nog een vraag.
bij elke lens staan 2 ''mm maten'' wat geven die precies aan, ik heb foto's bekeken van 8mm en van 800mm lenzen maar ik zie niet direct het verschil.

Laatst bewerkt:
Dat is het zoombereik van de lens.
Als jij een gebouw in de verte wilt fotograferen en je zoomd in, dan is het dus belangrijk dat je ver kunt zoomen Bijv. de 800mm die je noemde. Voor brede overzichtsfoto's gebruik je bijv. 28mm.

hallo,
ik was aan het denken aan de canon 55-250 mm + de canon 1000D+kit lens 18-55mm
dan kom ik uit rond de 550,=
iemand een betere optie?

Lijkt mij op zich een mooie kit, alleen het topic wat door jakobo wordt aangehaald geeft bij mij toch wel enige vraagtekens. Een vriend die die 1000d heeft heeft hem ook al enige maanden en schiet zonder problemen verder. Maar het lijkt mij toch verstandig om de problemen met de 1000d eens te onderzoeken voordat je overgaat tot koop.

'k heb nu een half uurtje op google gezocht zelfs met de term ''problemen'' erbij, maar ik heb nog niks kunnen vinden. en het is natuurlijk normaal dat er altijd wel mensen met problemen zijn bij een product. hij heeft ook een aantal titels van bladen gewonnen, en hij heeft goede posities in ranglijsten. Dus ik denk dat het gewoon een prima koop is als instapmodel.

Het kan uiteraard ook zijn dat er een slechte batch tussen heeft gezeten. Zelf denk ik dat het inderdaad ook een mooi begin is.

Vanavond zag ik in de BCC folder deze staan:

Sony DSLRA330 + 18-55mm en 55-200mm lenzen €579,-
10,2 Megapixel
kantelbaar 2,7" lcd-scherm
Live-view
Steadyshot

en de vorige set van canon, daar waren de verzonden kosten rond de 150 dollar!:eek::eek::eek:
dat is echt veel te duur, dus ik ben van plan
eventueel de set die maniac noemde te nemen, als iemand mij kan vertellen of die beter is.
en anders de canon 1000d, zonder kit lens, of met, en dan nog een lens erbij, of eventueel alleen de body met 2 andere lenzen.
de richtprijs is rond de 550.
elke suggestie is welkom:thumb:

ik ben uiteindelijk toch voor de 1000D gegaan met de kitlens(18-55IS) en de 55-250mm IS.
beide lenzen heb ik inc. zonnekap (en de 55-250IS inc. UV filter en zonnekap) weten krijgen via marktplaats, voor een goede prijs, op de 55-250mm IS zat zelfs nog 8 maanden garantie, nu ga ik de canon 1000D nieuw aanschaffen, voor ong 335,= .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan