• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Spill error

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Berichten
1.233
Ik gaf vandaag een excel opleiding - mijn eigen PC Office 2016, deelnemers 365.
Vette cellen kregen een naam: "BTW" en "Prijs"
De deelnemers kregen bij de BTW berekeningen de fout "#Spill". Kan het niet reproduceren in 2016 maar las op Google dat sommigen deze fout krijgen na een upgrade van 365, ook bij de VLOOKUP functie.
Iemand hier ervaring mee, oorzaak, en een oplossing?

Bekijk bijlage spill.xlsx

BTW 0,21



Prijs BTW
100 =Prijs*(1+BTW)
200 =Prijs*(1+BTW)
300 =Prijs*(1+BTW)
400 =Prijs*(1+BTW)
-
=SUM(Prijs)
 

Bijlagen

  • spill.xlsx
    9,1 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
Als je je bestand op OneDrive zet en opent in de browser dan werkt ie hetzelfde als je cursisten. Kan je gelijk de nieuwe dynamische matrices en bijbehorende nieuwe functies uitproberen :)
Je zal zien dat in Excel on-line je formules veranderen naar =@Prijs*(1+BTW). De @ is noodzakelijk omdat Excel vanaf straks geen impliciete intersectie meer doet met normale formules, tenzij je dus @ voor de verwijzing zet. In het nieuwe Excel kan je de formules in B7:B10 weghalen en weer direct =Prijs*(1+BTW) in B6 invullen. B7:B10 worden dan vanzelf gevuld door die ene formule in B6. Zet je iets in B7, dan onstaat die #SPILL! fout (#OVERLOOP! in NL Excel).
 
Ik vrees dat ik dit niet begrijp :(

Wat bedoel je met "De @ is noodzakelijk omdat Excel vanaf straks geen impliciete intersectie meer doet met normale formules, tenzij je dus @ voor de verwijzing zet. "?

En hoe kan het probleem vemeden worden? Als de lege cel geen deel uitmaakte van het gebied "Prijs" was er geen "#SPILL" fout.
 
Open jouw bestand in excel online, dan zal je zien wat ik bedoel met die @.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan