Splinter Cell Conviction Lage Framerate

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pikacro

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2008
Hey mensen,
Dit is al het zoveelste topic wat ik aanmaak, maar ik zou graag willen weten waarom SPC niet boven de 45 fps uitkomt en vaak zelf daalt tot 19 FPS. Settings veranderen werkt vaak niet.

Windows 7 64-bit
8 gig Ram
MSI GeForce GTX 295
Intel Quad @ 2.66 GHz
Coolermaster T850 Watt PSU

wow

Met zulke system specs lijkt het me onmogelijk, maar disable je antivirus eens, of je antispyware? Of kijk in het taakbeheer, welk process gebruikt er veel? Het kan ook zijn dat de drivers voor je videokaart out - dated zijn. Kijk eens op de website van Nvidia, daar staan de drivers.
PS. Ik heb ook ergens gelezen dat Quad Cores slechter zouden zijn met games... :confused:

Ik heb geen antispyware aan op het moment, mijn drivers heb ik net ge-update...

Je theorie van Quad Cores zou misschien kunnen. Andere affiniteit instellen zal ik eens proberen.

EDIT: nee, andere affiniteit heeft het tegengestelde effect.

Laatst bewerkt:
Ok

Dit klinkt misschien simpel, maar als je Windows Vista of Windows 7 hebt, kun je Direct X11 installeren. Probeer dit eens. Als je het al hebt geinstalleerd, dan is er nog een andere oplossing.
Maak een back - up van je game in progress ( oftewel, de save bestanden ) en installeer het spel dan opnieuw. Probeer het nu eens.
PS. Het kan ook zijn dat je videokaart niet ondersteunt wordt.

*EDIT* Het kan ook dat het spel voor Direct X10 of X9 is gemaakt, installeer deze ook voor de zekerheid. ( Deze deinstalleren DX11 niet, maar zetten er alleen de X9 en X10 installatie bij )

Laatst bewerkt:
Jmmr, het heeft niet gewerkt. In het menu heb ik max 39 FPS... wtf?

Overigens over het "misschien zou je videokaart niet ondersteund zijn", zou SLI in de weg zitten? De 295GTX is namelijk een Dual-GPU kaart en het grootste gedeelte van de performance wordt gecreërt door de samenwerking van de 2 GPU's.

Driver sweeper

Probeer deze eens

http://www.guru3d.com/category/driversweeper/

verwijderd al je oude drivers, misschien ligt het daar aan, die kunnen namelijk nog in de weg zitten. Zelfs al heb je de oude drivers handmatig verwijderd, er kan nog wat zijn blijven hangen.

En dit klinkt misschien heel dom, maar maak de binnekant van je computer eens stofvrij. Ik had dit ook. Videokaart vol met stof, schoongemaakt, haalde ik 15 FPS hoger mee!!:shocked:

YES!!! doubled the performance biatches!!!

Nou, je download nHancer -> vervolgens heb ik heel lang zitte klooie met de SLI instellingen daarin. Daarbij moet je Alternate Frame Rendering aanzetten, en de flags 20, 22 en 25 gebruiken.
Ik heb er lang over gedaan om die 20 uit te vinden!

Ik draai nu met 55 tot 60 fps met 16xQ AA en 16xAF

Dit is voor iedereen met SLI, niet alleen voor de mensen met 295 GTX!

Laat het merken als het gewerkt heeft.

P.S. Wil je AA aanhebben, doe dat dan via nHancer, dat werkt wel, via conviction zelf werkt het niet.

Oja, en Ultraware, bedankt voor alle moeite, harstikke bedankt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan