Splintercell Double agent

Status
Niet open voor verdere reacties.

litmanen10

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2006
Wanneer ik het spel splintercell wil opstarten, kom ik nog wel in het hoofdmenu terecht, maar gelijk krijg ik een crash. In de bijlage staan de meldingen. Als ik op OK druk krijg ik de volgende. Hoe kan ik het voor elkaar krijgen om toch het spel te spelen?! Alvast bedankt

Bijlagen

• foutspintercell.JPG
    foutspintercell.JPG
    34 KB · Weergaven: 34
Systeemvereisten zijn vrij hoog voor dit spel, m.n. de zgn. Shader. Op wat oudere videokaarten zit meestal maar shader 2 of minder.
Ik denk dat daar het probleem zit gezien je eerste foutmelding.

System Requirements:
Supported OS: Windows® XP (only)
Processor: 3 Ghz Pentium® 4 or AMD Athlon™ 3000 (3.5 Ghz Pentium
4 or Athlon 3500 recommended). Game optimized for
Dual-processor-enabled computers.
RAM: 1 GB
Video Card: DirectX® 9.0c-compliant, Shader 3.0-enabled 128 MB video card (256 MB recommended) (see supported list*)
Sound Card: DirectX® 9.0c-compatible (EAX" recommended) - PC
audio solution containing Dolby® Digital Live required for Dolby
Digital audio.
DirectX Version: 9.0c or higher (9.0c included on disc)
DVD-ROM: 4x DVD-ROM or faster
Hard Drive Space: 8 GB
Peripherals Supported: Mouse, keyboard
Multiplay: Broadband connection with 128 kbps upstream or faster

Bron: http://forum.techzine.nl/forum/list_messages/77829

Waar kan ik zien wat voor videokaart ik heb, en is er dan evt. firmware voor?

Ik heb n Pentium 4 3.2GHZ en 1,5gb werkgeheugen.
Videokaart: Medion Radeon X740XL 128 MB
ik heb de nieuwste directX, want toen ik hem net wou installeren kreeg ik de melding dat deze alreeds op de pc stond. Alleen weet ik niet wat die shader inhoudt, of ik de juiste heb. Het spel is van internet gehaald, en was al speelbar met uitpakken (installatie niet nodig).

je videokaart is niet goed genoeg..
t is een erg zwaar spel en zelfs mijn oude X850XT kon hem niet aan..

Jouw kaart kan de versie Splinter Cell: Pandora Tomorrow nog eens eens aan...

helaas je zult dus om het spel te spelen een andere kaart moeten halen.. MET Pixel Shader 3.0 of 4.0 (4.0 is vanaf de Ati x2600 of hoger of de Nvidia 8600 of hoger verkrijgbaar vanaf 100 euro al..)

Vanaf de ati radeon 1300 serie heb je shader model 3.0 ondersteuning. Al de eerdere versies hebben dit niet. De 2000 serie heeft het zeker bij nvidia weet ik het eigenlijk niet.

en welke is dan de beste gezien kwaliteit/prijs verhouding. En dan zeker qua prijs.

Ik heb wel een beetje hardware kennis maar het beste is dat je die vraag stelt in de hardware sectie deze kunnen je zeker helpen.

is het eventueel mogelijk om de videokaart van mijn laptop in de pc te stoppen. Mijn laptop heeft een ATI mobility Radeon X1350. Ondersteund deze het spel wel? anders zet ik deze gewoon op mijn laptop..

Naar mijn weten is dat onmogelijk. Soms is het zelfs niet mogelijk omdat het om een op het moederbord ingebouwde videochip gaat.Hier ben ik vrij zeker van. Laptop versies van grafische kaarten worden meestal niet officieel ondersteund. Ze kunnen werken maar dat is niet gegarandeert.

Laptop kaarten zijn een geval apart. Deze draaien aan iets lagere snelheid om warmte ontwikkeling tegen te gaan. Die videochip heeft shader model 3.0 ondersteuning dus het zou normaal moeten werken. Maar hoe vlot dat is iets apart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan