Splinternieuwe computer start niet op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

AlbertAppie

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2012
Hoihoi,

Ik heb een zelf een nieuwe Asus Barebone vintage V7 gebouwd met een amd 960T x4 processor en 4gb ram en een asus m4a78lt moederbord.

als ik vga aansluit op me monitor, toetsenbord, muis erin, wil ik windows 7 er op zetten..

doe ik me computer aan, fans, alles gaat aan, cpu koeler, harde schijven hoor ik, alles doet het. alleen ik zie zwart beeld, er gebeurd helemaal niets, ik heb het ram geheugen al even opnieuw er in geklikt.

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Alles goed aangesloten? ook het bios scherm komt niet? anders eens tijdens opstart del indrukken en dan kijken of je de bios kan kijken.

Die aansluiting is dat iets met HDMI zou dat kunnen i.p.v. VGA. Het is maar een idee he.

Ik weet niet hoe het zit met ASUS moederborden, maar MSI maakt piepgeluiden als je die aanzet. Dus op die manier weet je of je moederbord nog leeft of niet. Nuja, een dood moederbord zo snel is wel vrij onmogelijk. Toch eens controleren of je je scherm op de juiste VGA-poort hebt aangesloten.

Bij het aanzetten van computer hoor je dan biepgeluidjes. Is de grafische kaart on board, of een ingeplugde? Als het een ingeplugde is, controleer dan eens of deze goed vastzit. Nog maar één milimetertje niet goed ingedrukt, kan ervoor zorgen dat je geen beeld krijgt.

Videokaart is onboard. Ik ga nu alle kabels er uit en weer er in klikken. vga zit er goed in, ik trek namelijk de kabel uit mijn computer waar ik nu in zit en ik plug die in de nieuwe.

hopend op snelle reactie's en bedankt. ;)

Als ik de computer aanzet hoor ik geen piep, en hij gaat niet hoger in zijn toeren en zakt dan.. normaal doet een pc dat wel.

Als ik de computer aanzet hoor ik geen piep, en hij gaat niet hoger in zijn toeren en zakt dan.. normaal doet een pc dat wel.

Waarom zou dat moeten. Als de kast binnenin te warm word zal het toerental van de fan opgedreven worden en beginnen zakken.

Bij je beeldscherm, welke kleur geeft het led lampje weer als je de computer aanzet.
Videokaart is onboard.

Staat die in het BIOS op Enabled of Disabled ingesteld?

Laatst bewerkt:
@seniorke een oranje lampje. Ik heb geen beeld dus ik kan niet in de bios instellingen komen, heb de pc ook al op de pc van me vader aangesloten op dvi, dat gaf geen reaultaat

Laatst bewerkt:
Even voor de duidelijkheid: het gaat hier om een gloednieuw systeem, waar ik windows 7 op wil gaan zetten, er staat dus nog niks op.. alles is blanco
en mijn monitor geeft een oranje lampje.

en mijn monitor geeft een oranje lampje.

Dat zou normaal groen moeten worden als je de computer aanzet. Is de monitor rechtstreeks aangesloten aan een stopcontact of is de monitor aangesloten aan de voeding van de computer?
Als het een monitor is waarvan je de VGA kabel kan los maken van de monitor, controleer dan eens of de VGA kabel wel vastzit aan de connector van de monitor. Als er geen connectie is tussen computer en beeldscherm blijft het ledje ook oranje branden.

de monitor werkt uitstekend, op de pc waar ik dit bericht nu mee type zit deze monitor aan vast, monitor zit op 220 en dan 1 vga naar de pc

Aan de voeding zitten één of meer kabeltjes met een vierkantig blokje om op het moederbord vast te maken, om extra vermogen te geven. Op het moederbord zijn hiervoor blokjes voorzien . Zitten die vastgemaakt?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Power_supply_unit

Zie hier P4 connector

240-watt-power-supply-0854JE-350x350.gif

Laatst bewerkt:
Hoi !

Het heeft geen zin om verder te zoeken als @TS geen bios-beeps krijgt !

Brandt er wel 'n groene led op het mobo ?

Asus mobo betr. 'n AMI bios, dus worden er normaliter gegarandeerd bios-beeps weergegeven tijdens de POST.

Als die er niet komen is er gegarandeerd iets niet goed aangesloten, of is er sluiting.

Van alles gissen heeft geen enkele zin.

Greetz,

Harry.

Laatst bewerkt:
Ja een vierkant blokje van 1x1 ongeveer met 4 draden. heb ik er uit gehaald en op nieuw ingeplugd. nu ga ik even kijken of het aan de grafische chip ligt dmv een videokaart er in te stoppen in pcie16x.

Hey harry, kan je even uitleggen wat je nu vertelt want je praat over termen waar ik nog nooooooit van heb gehoord! :)

Ja, P4 connector zit goed, heb ik er uit gehaald en opnieuw er in gestopt, niks vreemds aan te zien. ATX connector zelfde verhaal. moet ik de voeding losschoeven en kijken op naar soldeerpunten van de P4 connector?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan