Split bookmark in Word

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ah, natuurlijk een application.ontime event... wat had ik ook zonder je gemoeten snb...
 
Uhm snb, waar plaats ik de subs? Want het lijkt erop dat als ik het sjabloon genereer dat de subs uit me sjabloon zijn verdwenen.
Ik heb de 'document open' in Project > ThisDocument en in Project > een module met de handeling. Is dit goed?
 
Ik heb totaal geen idee waarmee je bezig bent.
Beschrijf svp de gehele prodeure in stappen.
 
Wanneer ik het sjabloon genereer dan blijft de DocVariabele ongewijzigd. Dus vermoedde ik dat ik de codes verkeerd geplaatst had (Project / Normal), maar nu heb ik ze overal neer gezet. Echter resultaat blijft uit.
Code:
Private Sub Document_Open()
    Application.OnTime DateAdd("s", 5, Now), "aanhef"
End Sub
Sub aanhef()
   With ActiveDocument
       .Variables("naam") = StrConv(Trim(Split(Bookmarks("naam").Range, ".")(UBound(Split(Bookmarks("naam").Range, ".")))), 3)
       .Fields.Update
   End With
End Sub

Als ik de code handmatig met F5 uitvoer dan wijzigt de Variabele wel...
 
Laatst bewerkt:
Bij het gebruik als sjabloon moet je een andere gebeurtenis activeren:

Code:
Private Sub Document_New()
    Application.OnTime DateAdd("s", 5, Now), "aanhef"
End Sub
 
Het spijt me zeer snb, maar ik krijg het niet werkend. Sorry by the way voor de late reactie. Beetje druk hier...
Dit is wat ik nu heb;
Code:
Private Sub Document_New()
    Application.OnTime DateAdd("s", 5, Now), "aanhef"
End Sub
Sub aanhef()
   With ActiveDocument
       .Variables("naam") = StrConv(Trim(Split(Bookmarks("naam").Range, ".")(UBound(Split(Bookmarks("naam").Range, ".")))), 3)
       .Fields.Update
   End With
End Sub
In mijn sjabloon wordt de DocVariabele gevuld met de naam van mijn bladwijzer 'Naam', maar wanneer ik een nieuw document genereer dan blijft 'Naam' staan i.p.v. een deel van mijn gevulde bladwijzer.
 
Laatst bewerkt:
Controle:

Code:
Private Sub Document_New()
    stop
    Application.OnTime DateAdd("s", 5, Now), "M_aanhef"
End Sub

Sub M_aanhef()
   With ActiveDocument
       .Variables("naam") = StrConv(Trim(Split(Bookmarks("naam").Range, ".")(UBound(Split(Bookmarks("naam").Range, ".")))), 3)
       .Fields.Update
   End With
End Sub
 
Krijg de melding 'het gevraagde lid van de collectie bestaat niet'.

Edit: Mijn excuses, ging verkeerd.
De code stopt uiteraard op Stop, maar dan is het Word document nog niet geopend. Ik heb de interval al naar 20 seconden gezet, maar er blijft echt 'Naam' staan en niet de aanhef.
 
Laatst bewerkt:
Code:
Private Sub Document_New()
    Application.OnTime DateAdd("s", 5, Now), "M_aanhef"
End Sub

Sub M_aanhef()
   Stop
   With ActiveDocument
       .Variables("naam") = StrConv(Trim(Split(Bookmarks("naam").Range, ".")(UBound(Split(Bookmarks("naam").Range, ".")))), 3)
       .Fields.Update
   End With
End Sub

Als een gewenst resultaat niet bereikt wordt is het zaak naar de stappen te kijken die voor dat resultaat moeten zorgen: m.a.w. de code regel voor regel analyseren en regel voor regel testen.
De bewering dat het gewenste resultaat niet optreedt helpt daarbij niet.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan