Split woorden

Status
Niet open voor verdere reacties.

bcubing

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2008
Ik heb een probleem...

Ik ben bezig met een programma die uit een tekstbestand regels moet lezen. dat deel heb ik al, maar ik wil de dat de woorden worden gesplit, dus dat ik ze in een andere control kan zetten. Nu is mijn probleem dat ik niet weet hoeveel woorden er in een regel staan, en tussen het ene en het andere woord kunnen meerdere spaties staan.
Hoe kan ik toch de woorden uit zo'n regel splitten?

Alvast bedankt:)

Nu is mijn probleem dat ik niet weet hoeveel woorden er in een regel staan, en tussen het ene en het andere woord kunnen meerdere spaties staan
Nou, er is een Split() functie. Zoiets dus:
Code:
dim ***z as string
***z = "Dit is  een   Voorbeeld        Van een zin Met    Rare  Spacing"

dim bbq as string
bbq = Split(***z, " ")

'bbq heeft nu een array, ziet er zo uit:
Weet niet hoe het omgaat met de meerdere-spaties, kijk maar.
Je kan natuurlijk altijd een replace() doen op 2 spaties, dat werkt wel. En anders kan je altijd nog een loop maken en ze eruit halen.

:thumb:

Klopt wat je zegt Vegras alleen zal je eerst de loop met de spaties moeten doen , en daarna pas splitten. Anders moet je later nog weer de Trim() functie toepassen.

Code:
        Dim Test As String = "Dit is   een       test om   te    zien   of       het  werkt"

Dim TestArray() As String

Do While Test.Contains(Chr(32) & Chr(32)) = True
            Test = Test.Replace(Chr(32) & Chr(32), Chr(32))
        Loop

TestArray = Test.Split(Chr(32))

Sorry voor de bump:o
Ik heb nu het probleem dat soms lege ruimtes toch blijven staan, ik heb van alles geprobeerd maar kan niet zo snel een oplossing vinden...
Kan iemand helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan