Split Worksheet in meerdere Workbooks obv Column Range

• Onderwerp starter Onderwerp starter RutN
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RutN

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2022
Ik wil een Excel worksheet opsplitten in meerdere Excel bestanden gebaseerd op een Range. Ik wil elke 21 kolommen een apart Excel bestand. Kan iemand mij helpen met een VBA hiervoor?

Als je een voorbeeld document plaats en aangeeft hoe die documenten moeten heten en waar ze moeten worden opgeslagen dan zal iemand je er vast mee kunnen helpen.

Hoi Edmoor, bedankt voor je reactie. Hierbij wat aanvullende informatie.

In de bijlage staat een voorbeelddocument. De documenten moeten idealiter de naam van het team krijgen. Dit staat in rij 4 onder Team. De documenten dienen opgeslagen te worden op het bureaublad van mijn laptop. De bedoeling is om voor elke tabel (lees: elk team) een apart bestand te splitten. Dus elke 21 kolommen (team 1 A - U, team 2 V - AP etc.) een nieuw bestand.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Alvast bedankt voor de moeite.

Groet, RutN

Bijlagen

1. verwijder alle samengevoegde cellen
2. gebruik 1 dynamische tabel voor alle gegevens van alle teams
3. gebruik de filterfunktie van de dynamische tabel en/of een draaitabel voor gegevens per team
4. splits nooit gegevens die bij elkaar horen.

Laatst bewerkt:
Zoiets:

Bijlagen

Bedankt voor jullie reacties en tips! Edmoor dit is inderdaad wat zo ongeveer de bedoeling is. Ik krijg echter na het genereren van de eerste file een error en die zit hem op de SaveAs Doc, xlOpenXMLWorkbook line. De error bijgevoegd in een printscreen.
Capture.PNG

Laatst bewerkt:
Het werkt hier zonder enig probleem en je printscreen is hier niet te zien.

Hij probeert naar je Desktop te schrijven en dat gaat fout.
Dat kan je in de code zelf wel aanpassen.

Hoi Edmoor,

Ik had al een poging gedaan om dit aan te passen, zie hier: Doc = Environ("Userprofile") & "\Organisatie" & "\Operational Performance Management - General" & "\NCTO" & Team & ".xlsx"

De echte locatie is dit: C:\Users\C25531\Organisatie\Operational Performance Management - General\NCTO

Doe ik hier iets fout?

Groet, RutN

Ik kan natuurlijk niet controleren of die paden goed zijn en VBA vind van niet.
Heb je al zonder enige wijzigingen het document dat ik plaatste getest?

Ja, ik had hem getest en toen kreeg ik de error. Daarna paden aangepast en alsnog een error.

Die werkt hier prima.
Geen idee waarom dan bij jou niet.
Klik op Debug en controleer dan de regel waar hij op staat.
Welke is dat?

Laatst bewerkt:
Misschien heeft het iets te maken met organisatie security instellingen. Ik ga vanavond nog even puzzelen en anders kom ik morgen nog even in de lucht. Dank voor je hulp.

Dit is de regel met SaveAs Doc, xlOpenXMLWorkbook

Laatst bewerkt:
En wat is de waarde van de variabele Doc?

Hoi Edmoor,

Het is gelukt! Het werkt perfect. Ik had het path naar mijn folders verkeerd aangepast. Ik had elke backslash tussen aanhalingstekens gezet. Werkt goed nu! hartstikke bedankt voor je hulp.

Groetjes Rutger

Graag gedaan :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan