• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

splitsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

EetieD

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 apr 2009
Hoi,

Ik ben al een tijd op zoek naar een manier in Excel hoe ik de onderstaande 4 adressen kan splitsen in 4 kolommen (straatnaam, huisnummer, toevoegsel, overig).

Zie hieronder:

[input]
Siriusdreef 8
De Griend 15
Heer van Zuylenstraat 5a
Lindelaan 2, Hoofdgebouw A

[output]
(4 kolommen in Excel: adres, huisnummer, toevoegsel, overig)
Siriusdreef, 8, ,
De Griend, 15, ,
Heer van Zuylenstraat, 5, a,
Lindelaan, 2, , Hoofdgebouw A

Na wat gezoek op Internet heb ik de volgende vragen:
  • Hoe kan ik zorgen dat VIND.ALLES een 0 teruggeeft bij een waarde die hij niet terug kan vinden?
  • Hoe kan ik zorgen dat VIND.ALLES de laatste index teruggeeft van de waarde die wordt gezocht?
  • Hoe kan ik ISGETAL implementeren in een formule? Is er ook een tegenovergestelde van ISGETAL?

Ik hoop dat iemand me kan helpen. Het zou me erg veel bij helpen! In ieder geval bedankt.

het zou in een formule kunnen denk ik, maar die wordt dan wel heel gecompliceerd. Ik heb er een VB functie van gemaakt, zie bijlage. Als aanname heb ik wel gemaakt dat tussen huisnummer toevoeging en overig een komma staat (of jij moet een betere logica hebben om het onderscheid tussen toevoeging en overig te kunnen maken).

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan