• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Splitsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

smoas

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2007
Ik heb een pdf bestand gevuld met plaatsen en hun coordinaten, deze heb ik opgeslagen als een txt bestand. Nu heb ik deze ingeladen in Excel, maar krijg dan één grote regel.
Kan ik deze ook weer opsplitsen, zie voorbeeld.

alvast dank smoas

Bijlagen

Omdat je geen fixed size of delimeter hebt, wordt dat erg lastig.

Beste smoas

Over hoeveel stuks gaat het ?

Met Tekst naar kolommen,kan je alles al splitsen waar een spatie staat en dan sommige cellen samenvoegen.

Groetjes Danny. :thumb:

Hallo Smoas,

=LINKS($A2;GROOTSTE(ALS(DEEL($A2;RIJ(INDIRECT("1:"&LENGTE(A2)));1)=" ";RIJ(INDIRECT("1:"&LENGTE(A2))));3)-1)
Met deze formule, een matrix-formule krijg je het linkerdeel tekst van een cel, tot de derde spatie vanaf het einde van de tekst (voor een andere dan de derde, de laatste 3 in de formule aanpassen).
Wil je het laatste deel vanaf de derde spatie vanaf het eind, gebruik dan de formule
=RECHTS($A2;LENGTE($A2)-GROOTSTE(ALS(DEEL($A2;RIJ(INDIRECT("1:"&LENGTE(A2)));1)=" ";RIJ(INDIRECT("1:"&LENGTE(A2))));3))
ook als matrix-formule.
Via een paar hulpkolommen en wat handmatig werk kun je een heel eind komen.
Suggestie: vervang de vaste waarde 3 door een celverwijzing per regel om snel de splitsingsplaats te kunnen wijzigen.

Ik heb eventueel deze formules ook nog voor het splitsen vanaf de zoveelste spatie vanaf het begin.

Laatst bewerkt:
Hallo Smoas,

=LINKS($A2;GROOTSTE(ALS(DEEL($A2;RIJ(INDIRECT("1:"&LENGTE(A2)));1)=" ";RIJ(INDIRECT("1:"&LENGTE(A2))));3)-1)
Met deze formule, een matrix-formule krijg je het linkerdeel tekst van een cel, tot de derde spatie vanaf het einde van de tekst (voor een andere dan de derde, de laatste 3 in de formule aanpassen).
Wil je het laatste deel vanaf de derde spatie vanaf het eind, gebruik dan de formule
=RECHTS($A2;LENGTE($A2)-GROOTSTE(ALS(DEEL($A2;RIJ(INDIRECT("1:"&LENGTE(A2)));1)=" ";RIJ(INDIRECT("1:"&LENGTE(A2))));3))
ook als matrix-formule.
Via een paar hulpkolommen en wat handmatig werk kun je een heel eind komen.
Suggestie: vervang de vaste waarde 3 door een celverwijzing per regel om snel de splitsingsplaats te kunnen wijzigen.

Ik heb eventueel deze formules ook nog voor het splitsen vanaf de zoveelste spatie vanaf het begin.

Bedankt voor de suggesties/formules ik ga er mee aan de gang.

vr groet,

smoas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan