Splitter (DSL/ISDN) weigert dienst

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jura
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jura

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2001
In maart van dit jaar schafte ik DSL aan bij Demon vervolgens heb ik dit zelf geïnstalleerd. Ik heb ISDN en als modem heb ik een Speedtouch 510i. Installatie verliep goed en tot eind augustus verliepen telefonie en internet probleemloos naast elkaar.
In een weekend in augustus deed mijn telefoon het niet meer terwijl internet beschikbaar bleef. Ik heb toen de splitter er tussenuit gehaald (dus KPN aansluiting weer rechtstreeks in de NT1) en toen deed de telefoon het wel (DSL natuurlijk niet). Zodoende trok ik de conclusie dat de splitter wel stuk zou zijn. Nieuwe gekocht en geïnstalleerd. Deze heeft het tot afgelopen weekend goed gedaan maar geeft nou weer, qua telefonie, de geest.
Is er iemand die me kan vertellen wat er misgaat en hoe ik dit oplos?

Ik zou met beide splitters terug gaan naar de verkoper.
Omdat ze beiden nog geen 1 jaar oud zijn.

Met een telefoon aansluiting kun je weinig mis doen.
Of hij doet het, of hij doet het niet.

En zolang er geen snoeren stuk zijn die sluiting kunnen maken is er iets mis met je lijn of nt1.
Als de nt1 stuk is, kan er wel een vreemde schadelijke spanning op de lijn komen.

Hopelijk heb je GEEN 230 volt snoer van je nt1 aangesloten ?!

Nee er staat geen 230 op maar wel 220! Dat klop toch?

Omdat op ISDN in tegen stelling tot gewone telefonie ook een bepaalde spanning op de lijn heeft deed men (helpdesk Demon) mij de suggestie aan de hand dat er ergens in de NT1 sluiting zit die teruggegeven wordt aan de splitter die het, voor de telefonie uitgang, vervolgend laat afweten. KPN zegt vervolgens dat, omdat de aansluiting wel werkt zonder splitter, niet hun probleem is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan