splitter kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Derbi95

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2013
Berichten
13
ik heb een vraag
ik heb 1 internetkabel lopen naar mijn kamer maar wil een splitter kastje kopen voor de kabel
ik wil ermee kunnen internetten op mijn computer en kunnen xboxen online tegelijkertijd
is dit mogelijk? en zo ja wat voor soort kastje heb ik hiervoor nodig
mvg
 
is dit wat je zoekt?

ik denk het niet ik las iets over een hub switch o.i.d.?
ik ben niet echt bekend met dit maar ik wil dus graag van 1 kabel overschakelen op 2 kabels en er tegelijk gebruik van kunnen maken
en ik weet niet zeker of dat kan met wat jij heb gestuurd
 
oke, en wat die jaccovh stuude is zeker maar of de computer of de xbox met internet gebruiken?
dus neit allebei tergelijkertijd
 
@dennisdennis12 Excuseer mij voor mijn ondermaatse kennis over netwerk splitters. ik heb de onhelpvolle reacties verwijderd
 
Je kunt best een switch kopen, zoals Modag al zegt.

Aangezien het een leerzaam forum is, dan maar het volledige verhaal. Als je aan elk uiteinde van een normale netwerkkabel zo'n splitter koppelt (die van jaccovh) dan kun je beide verbindingen tegelijk gebruiken. De truc is dat je voor een 100MB verbinding over UTP maar 4 draden nodig hebt. Aangezien er in een UTP kabel 8 draden zitten is het mogelijk er 2 verbindingen van 100MB over op te zetten. Wil je 1GB verbinding dan werkt het dus niet, want dan zijn alle 8 draden nodig voor deze ene verbinding.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan