splitter werkt niet naar behoren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ooievaar

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 dec 2006
Sinds een paar weken hebben we adsl van speedlinq inclusief bellen. We hebben ook een draadloos modem. Alles is correct geïnstalleerd, internet verbinding doet het, speedlinq bellen doet het, gewone telefoon doet het .. alleen .. als er op het gewone analoge telefoonnummer van KPN wordt gebeld gaan ALLE telefoons over in huis: dus ook de VOIP lijn van speedlinq. We hebben er al een nieuwe splitter tussengezet .. helaas zonder resultaat. Nu hebben we wel een oude telefoonlijn (zeker 50 jaar oud), kan dat de reden zijn? Het lijkt wel alsof de splitter het telefoonverkeer niet goed scheidt van het internet verkeer.
We hebben KPN hier over gebeld .. maar die zegt dat het niet hun probleem is. Kan me niet voorstellen dat beide splitters kapot zijn! De lijn werkt en ADSL werkt .. alleen.. hoe kan de gewone kpn analoge lijn ook een belsignaal geven aan de speedlinq lijn! Ik word zo langzamerhand helemaal gestoord van alle rinkelende telefoons ! :evil:
Moet is misschien een ander soort splitter gebruiken met zo'n oude telefoonlijn??

Een beetje een schot in het donker, maar heb je bij de aanschaf van het speedlinq abonnement misschien aangegeven dat het analoge telefoonnummer gemigreerd moest worden naar speedlinq?

Indien ja, dan kan het zijn dat kpn/speedlinq (tegenwoordig 1 bedrijf namelijk) zowel over de voip-lijn als over de 'normale' lijn de telefoon laat overgaan. De 'normale' telefoonlijn kan dan dienen als 'backup' zodra speedlinq 'eruit ligt'. Misschien staat er ook wat over in de abonnementsvoorwaarden.

Ik denk niet dat de splitter een rol heeft in dit geheel. Je hebt wat mij betreft voldoende vooronderzoek gedaan hieromtrent, en ik ondersteun je daaruit volgende conclusies.

Tijs.

Hoi Tijs,

Een hele goeie waar ik zelf nog niet had bij stil gestaan. Denk dat ik toch maar weer eens speedlinq ga bellen á 70 ct per minuut want mij lijkt dat zij het probleem dan maar moeten oplossen! Ja, Speedlinq en KPN zijn inderdaad 1 bedrijf geworden, een reden waarom ik bijna niet was overgestapt naar Speedlinq als ik alle sores lees over internetplusbellen van KPN. We hebben dan ook gekozen voor een BBnet abo. PFTTTTTTT, hoop dat overal rinkelende telefoons gauw tot het verleden behoren!

oh, nog even vergeten .. nee we hebben niet gevraagd de beide lijnen te migreren! Maar herinner me wel dat toen we 6 jaar geleden voor het eerst ADSL kregen van Planet het bij het instellen in de centrale ook iets fouts was gegaan en we 2 dagen helemaal niks hadden! Geen ADSL en geen telefoon! Sorry foutje! :mad:

Als KPN aangeeft dat zij er niets aan kunnen doen (zij hebben verantwoordelijkheid over het analoge lijntje van wijkcentrale naar je huis én het analoge telefoonabonnement), dan zou je toch inderdaad eens met speedlinq helpdesk moeten gaan bellen.

Houd alle relevante telefoonnummers erbij (je analoge en de door speedlinq toegewezen Voip-telefoonnummers) en je abonnementsgegevens van zowel speeldlinq als je analoge abonnement. Per slot is 0,70 euro / minuut al duur genoeg. :rolleyes:

Veel succes,

Tijs.

01-09-2007 mijn vraag is hoe heeft speedlinq dit probleem opgelost.ik zit met het zelfde probleem
speedling had hier nog nooit van gehoord.is er contact geweest met speedlinq
indien mogelijk graag bericht hier over aan amsstoe

Het is niet de bedoeling om een topic van bijna een jaar out omhoog te halen.
Als je nog iets wil weten hoe dit verder opgelost is, dan zou jde de topic starter een mail kunnen sturen via de mailfunctie hier op Helpmij.nl

dit topic gaat nu dicht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan