Splitter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tijdelijk123

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2006
Hallo,

Ik heb nu een pc met een modem en internet maar kan ik de draad nog eens splitten om bij een andere pc internet te leveren?

Gaat de snelheid niet naar de maan?
Of moet ik een modem hebben met 2 uigangen?

Mvg,

Erik

Tijdelijk123 zei:
Hallo,

Ik heb nu een pc met een modem en internet maar kan ik de draad nog eens splitten om bij een andere pc internet te leveren?

Gaat de snelheid niet naar de maan?
Of moet ik een modem hebben met 2 uigangen?

Mvg,

Erik
ja óf een multipc modem met meerdere uitgangen óf een router/switch
je kan de draad niet splitsen oid

Nou dat zijn een heleboel reakties op een heel onduidelijke vraag.

Wat bedoel jij met 'modem'? Heb je een ASDL- of kabelverbinding of werk je nog met een traditioneel modem, dus direct op een gewone telefoonlijn.
Zo ja, dan kan je voor een andere pc hetzelfde doen en een splitter voor een telefoonkabeltje gebruiken. Er kan echter maar één pc tegelijk internetten en je telefoonlijn is dan bezet.

Heb je wél ADSL of Kabel, met een hiervoor bestemd 'modem', dan geldt wat hiervoor door anderen al is aangegeven. Je zult dan een router aan moeten schaffen om met meerdere pc's op internet te kunnen.

Valijn, ik gebruik ASDL en jou antwoord is me al een hoop duidelijk geworden !!!
Ik had nog 1 vraag over die ''router'' voor jullie zal die wel makkelijk zijn:p

Moet je die ''router'' vervangen door mijn ASDL modem? of aansluiten op dat modem.

Als je hier antwoord op kan geven is mijn probleem opgelost !

Laatst bewerkt:
De router sluit je - in plaats van de huidige pc - aan op het ADSL-modem.
De huidige pc sluit je (al of niet draadloos) aan op de router.
Vaak werkt de zaak dan niet meteen.

De beste volgorde is:
Kabelmodem uit
Eerst je pc's op de router aanluiten en kijken of het werkt en dus nog niet je router op het kabelmodem.
Als je netwerk werkt, want zo heet dat als je meerdere pç's op een router aansluit, alles uitzetten.
Eérst de kabelmodem weer aan.
Als deze volledig 'on line' is, je router aanzetten.
En als deze on-line is je oorspronkelijk pc (dus die al eerder op het kabelmodem aangesloten was).
Waarschijnlijk moet je nu het zogenaamde mac-adres van de pc 'klonen' op de router om weer een verbinding met internet te krijgen. Dit doe je in de software van de router en verschilt per merk en type.

Laatst bewerkt:
Netwerk info in de bijlage.

Laatst bewerkt:
ennuh, tijdelijk123, volgende keer iets meer geduld in de HelpMij Chat, want na 2 min reageerden we, maar toen was je alweer weg.
We zijn allen vrijwilligers, die niet continu op het scherm turen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan