splitter

Status
Niet open voor verdere reacties.

ricie

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2008
Hallo,

Ik wil op mijn kamer 2 apperaten aansluiten op internet.
Hiervoor zat ik te kijken voor een splitter voor internet kabels.
Ik weet dat we ergens 1 of andere splitter hebben liggen die bij d modem zat (kpn modem).
Maar volgensmij stond er bij de ene uitgang op dat ding adsl, en bij de andere iets van telefoon.
Nu is mijn vraag, als de internet stekker in dat telefoon ding past, werkt dit dan ook als splitter?
Of zal ik morgen middag tog echt de stad in moeten om te gaan zoeken, zo ja, waar valt er dan te zoeken?
Welken winkels, of wat voor soort winkels?
Mvg ricie

netwerkkabel is utp zet daar een switch aan en je kunt weer een paar apparaten aansluiten
switch met vijf poorten daar kun je weer vier utp kabels op aansluiten.

Ben zelf ook al een tijdje opzoek naar zo'n splitter, maar ik ben bang dat je die niet zo snel meer zult vinden.
Als je zo'n splitter gebruikt kan het namelijk zijn dat je router niet weet wat voor data hij door welke kabel moet sturen, omdat het allemaal via de zelfde kabel binnen komt, en zich daarna opsplitst. Zelf zoek ik er ook een omdat ik wel eens me pc naar een vriend mee neem, en dan gaan we daar samen op het internet, alleen dan heb ik draadloos en dat is dan heel zwak omdat hun router beneden staat. Misschien kan je bij online shops kijken of er nog zo'n splitter te koop is. Maar voor zover ik weet zijn de meeste uit de handel. Of bij 2de hands winkels kijken.

Mvg,
Drioras

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan