SPOED!!! Back up email naar andere pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

vogel13

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2004
Berichten
5
Ik heb een nieuwe laptop en wil het complete email bestand overzetten van m'n oude laptop naar m'n nieuwe. Zodanig, dat alles gelijk werkt.
Hoe doe ik dat?
In begrijpbare lekentaal en in duidelijke stappen svp.
Van Windows ME, outlook express 6 naar:
Windows XP, outlook express 6.
Bestaat er ook een Freeware/Shareware progje om de klus te klaren?
Graag de links waar ik het kan vinden.
Het heeft nogal haast, dus please......
Alvast bedankt.
Groet van Jan.

privé: vogel@swnet.nl
 
JE kunt in iedergeval WEL je email adresse en dergelijke exporterern, en deze later weer importeren. Volgens mij kan het met email in outlook express ook!
 
Hoe dan?

Ik zeg toch dat ik leek ben.....
Hoe doe je dat dan?
Graag een heldere uitleg svp

Groet van Jan.
 
Probeer eerst eens de help functie van Outlook, hier staat het vast wel in! (en ik kan op dit moment het zelf even niet uitzoeken)
 
Als je op Postvak in gaat staan, en dan rechtermuisknop, eigenschappen, dan zie je daar in welke map hij je emails opslaat. Deze kun je gewoon dus kopieren en op andere pc weer op goede plaats neerzetten en klaar is kees
 
Je hoeft niet eens naar de map te gaan waar de mail's en dergelijke opgeslagen zijn.
Selecteer in je Outlook express je mail's die je wilt bewaren, sleep deze naar een map (die je van te voren gemaakt hebt) en al je mail's worden gewoon gekopieerd (het worden dan .eml bestanden). Hetzelfde kun je ook doen met je adresboek, selecteer de namen (ctrl+a) en sleep deze naar een map. De gemaakte mappen, kan je op diskette (als ze niet te groot zijn) of op cd-rom plaatsen.
Het terug plaatsen gaat in omgekeerde volgorde (dus vanuit de map naar je Outlook express)
 
Bedankt !!

Het laatste progje: INACHIS heb ik gedownload, op beide laptops..... en 't is gelukt, dus bedankt voor alle tips.
Nu gelijk iets vreemds, wellicht moet ik dat in een ander forum vragen, maar wellicht kan 't hier ook:

In emails staan soms links naar internet.
Als ik daar nu op ga staan, verschijnt er wel een handje, maar nadat ik geklikt heb gebeurt er niks.
Een link naar een email adres werkt wel, maar een link naar een internetadres werkt dus niet.
Wat doe ik daar aan ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan