SPOED:laptop acer: schrijffout:doet niks!

Status
Niet open voor verdere reacties.
volgens mij is dat bij elke acer laptop een groot probleem.. die van mijn zus is ook van het merk ACER en die begint nu ook al raar te doen...
Als dit zo is kun je misschien beter vragen of men ook een extra partitie voor je aanmaakt.
Dan hou je belangrijke zaken op de D:\ en zo kun je bij problemen simpelweg de C: met Windows formatteren.

mijn dochter heeft 14 dagen terug het zelfde gehad op haar acer laptop,en die heeft windows eropnieuw opgezet en nu werkt het weer schijnt het.
Maar deze pc komt met de Windows CD al niet verder, laat staan opnieuw installeren.
Moet toch iets anders zijn.
Bovendien wil engeltjex als het even kan haar schoolwerk redden.

Weet iemand misschien hoeveel het zou kosten?????
Nee, we weten niet eens precies wat er nu aan de hand is :confused:

ik weet vanmezelf dat ik hier niet goed in ben
Reden te meer om wat te leren!!

Ik ben vandaag naar zo'n computer winkel gegaan en daar heeft een jongeman naar mijn laptop gekeken..

HIj wist niet wat er precies mee was dus wilde hij het wel even nakijken...
Hij deed er een cd in en zei dat hij wel ging booten ofzo iets.. en dat dat wel goed was.
en dat het waarschijnlijk aan de hardware en de software ligt..

HEt zou kunbnen dat de harde schrijf gecrashed is.. had die jongen over...

De kosten zijn:
ongeveer 100 euro harddisk volgens mij de 40 GB
nakijken kost ook bij elkaar 48 euro...
maar het zou op kunnen lopen tot 200 - 300 euro :( :(

Waarom kan hij iets wat jij niet kon?

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Geplaatst door Elisa
Kun je misschien nog wat met de cd van Windows uitvoeren?
--------------------------------------------------------------------------------
geplaatst door engeltjex

nee niks..

hij geeft alleen aan

schrijffout
druk op toets om opnieuw te starten

Jeetje engeltjex, had em maar mee terug genomen. Een nieuwe schijf van 200 gig kostte mij 100 euro. (Tijdje terug) Die had je er, zonder nog andere dingen mee uit te proberen, ook wel in kunnen zetten.
Niet zo bang zijn de volgende keer!! Kost je handen vol met geld!!!

Geplaatst door Elisa
Waarom kan hij iets wat jij niet kon?

quote:
Geplaatst door Elisa
Kun je misschien nog wat met de cd van Windows uitvoeren?
geplaatst door engeltjex

nee niks..

hij geeft alleen aan

schrijffout
druk op toets om opnieuw te starten

Jeetje engeltjex, had em maar mee terug genomen. Een nieuwe schijf van 200 gig kostte mij 100 euro. (Tijdje terug) Die had je er, zonder nog andere dingen mee uit te proberen, ook wel in kunnen zetten.
Niet zo bang zijn de volgende keer!! Kost je handen vol met geld!!!

jaa is veeel geld ik weet het...
maar ik koop zelf wel een harde schrijf en laat hem door mijn vriend erin zetten...
ik laat hem alleen ff kijken zodat ik zeker weet dat het aan de harde schrijf ligt..

of het gaat mij 12 euro kosten of 48 euroooosss

maar ja ik durf het zelf niet.. ik vind het allemaal te ingewikkeld..
ik krijg dus helemaal geen beeld.. en toen die jonge hem aan deed, ging alles nog langzamer zelfse de foutmelding..

van schrijffout druk op toets om door te gaan...

het kost allemaal zoooo duur.. echt niet leuk meer..

maar ik laat het wel weten als ik iets hoor..

ps. vandaag echt een ongeluk dag..
zelfs de printer waar mijn gegevens opstaan die die jongen wilde uitprinten deed het op dat moment niet meer.. hahaha

Laat je weten wat het was. Ik ben zeer benieuwd.

Dan wordt het hoog tijd dat je meer gaat durven en leren. Anders blijf je aan de gang.' ;)

Geplaatst door Elisa
Laat je weten wat het was. Ik ben zeer benieuwd.

Dan wordt het hoog tijd dat je meer gaat durven en leren. Anders blijf je aan de gang.' ;)

ja je hebt echt gelijk...

ik heb hier een site, mijn vriend gaat een van die harde schijven kopen...

http://www.icomputers.nl/product.asp?S_ID=426

ik zie hier goedkope harde schijven maar die namen komen mij niet echt bekend voor.. jullie hebben hier meer verstand van...

anders zou mij 100 euro kosten voor 40 GB..

terwijl op die site 200 GB voor 116 is..

ps. het is nog niet zeker dat het de harde schijf is.. maar die jongen denkt van wel..

Laatst bewerkt:
Kijk toch ook nog even de tip van ErpCity na.
Als je dan toch je schijf opgeeft kun je net zo goed je Master boot record opnieuw schrijven met de kans dat je de schijf weer kunt gebruiken.
Kijk hoe het bios staat.
De opstart moet lopen met als 1e de diskette drive, daarna de HD.
Je leest floppy in en doet FDisk/MBR zoals Erp zei.
Maar daar weet Erp meer over.

Of...........zet bios op opstarten van de cd-rom en de harde schijf als tweede.
Voer in 1e instante een setup uit maar daar na volg je de repair.
Schrijf je nieuwe over oude Windows heen.

Jij geeft je schijf wel errrrrrug makkelijk op!

Western Digital is goed.
Maxtor ook.

Laatst bewerkt:
hallo,

ik wil jullie even laten weten wat er onlangs is gebeurt.

Ik kreeg op een gegeven moment mijn laptop dus niet meer aan. Ik kreeg een zwart scherm etc etc...

Tijdens het werken ben ik een gesprek aangegaan met mijn baas.. gewoon onderonsje.. toevallig kwam het onderwerp 'laptop' aan de orde. Alles verteld wat er aan de hand was.

Hij zei dat hij hem wel kon maken.. dus ja ik aan mijn baas gegeven..
Hij vertelde dat hij mijn laptop heeft geformateerd en dat hij windows xp erop wilde zetten. Maar daarna viel het beeld volgens hem gelijk weer uit na het instaleren van windsows xp.

Dus ik na 2 weken terug gekregen ( ik was hem steeds vergeten op te halen) .

Dus ik balen natuurlijk, keek ik op de aankoop datum van de laptop.. op de bon dus.. daar stond dat ik nog tot eind 2006 garantie heb :) :) :) :) ik blij... dus ja opgestuurd en nou wordt hij hopelijk gemaakt.

Er werd gezegt dat de hard disk kapot was ofzo..

maaarrrr ik hoop dus nu dat de harde schijf in de garantie zit.. dat weet ik dus niet.. ook niet gevraagd..

wie weet of een harde schijf in de garantie zit?
er stond alleen op de garantie dat als het aan de scherm lag, kapot was ofzo dat het dan 100 euro zou kosten.. en dat de rest gratis wordt gemaakt. behalve dan ook de batterij daar zouden dan ook kosten aan verbonden zijn.

doei doei,

Laatst bewerkt:
Mooi zo. Nog garantie dus.
Een harde schijf is meestal 2 of 3 jaar!
Ik kreeg na 3 jaar nog een compleet gereviseerd moederbord van MSI omdat het niet goed was.
Ik hoop wel dat er niet te veel op stond wat je wilde bewaren.

ik heb niks kunnen bewaren.. mijn baas had de laptop als eerste geformateerd waardoor de laptop het daarna gewoon weer deed. Al mijn muziek bestanden en foto's.. zijn foetsie... majahh ciao ciao

O wat erg.
We laten het allemaal wel opsparen maar het beste kun je maar direct een slideshow van je vakantiefoto's maken als je net terug bent.
In ieder geval krijg je wel een nieuwe schijf.
Dat is een troost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan