Spoed: Muis en toetsenbord werken niet bij opstarten.opstarten vanaf cd/dvd werktniet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Example5

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2008
ik heb sinds kort een probleem,

mijn muis en toetsenbord werken NA het opstarten niet meer... ik kan nog wel gewoon in de bios komen... dus stuk zijn ze niet, ze werken ook nog op andere pc's...

ik heb alles uit de usb poorten gehaald, en dus alleen de muis en toetsenbord zitten er nog in, dus het kan ook niet aan onvoldoende spanning liggen.

ik kan dus nog wel in de biso komen, maar als ik bij boot priority de dvd speler bovenaan zet, en doe de xp/vista cd erin, wil hij ook niet opstarten van de cd... waardoor ik dus geen format of herinstallatie kan uitvoeren...

iemand enig idee wat ik hieraan kan doen, ik heb voor zover ik weet geen nieuwe soft/hardware geinstalleerd... maar ik vermoed dat het een virus is...

als iemand hulp kan bieden, heel graag, want ik heb de pc hard nodig!!

bedankt

Welkom bij de Helpmij!

Misschien wel handig voor iedereen die meeleest om te weten om welke muis / keyboard het gaat en vooral ook, hoe zijn deze op de pc aangesloten?

Nu komt het een beetje over als: "Mijn auto doet het niet meer, wat nu"?

Welkom bij de Helpmij!

Misschien wel handig voor iedereen die meeleest om te weten om welke muis / keyboard het gaat en vooral ook, hoe zijn deze op de pc aangesloten?

Nu komt het een beetje over als: "Mijn auto doet het niet meer, wat nu"?

het is gewoon een standaard dell muis, en een logitech g15 toetsenbord... maar ik denk niet dat het te maken heeft met het soort toetsenbord,

ik vermoed namelijk dat het herinstalleren van windows het probleem ook zal verhelpen (er staat toch nog nauwelijks iets op)... maar ook dit kan niet...

de pc is een quad core, (intel quad q6600, de chipset weet ik ff niet uit me hoofd)

als je nog meer informatie nodig hebt dat hoor ik het graag.

Ok, nu komen we mogelijk wel wat verder.

Dat je niet vanaf CD kunt starten komt vermoedelijk omdat in je bios de CD / DVD niet als eerste bootdevice (opstartmedium) staat vermeld. Je zal dus idd. in het bios de opstartvolgorde correct moeten én daarna het bios verlaten met F10. Heb je dat gedaan, verlaten met F10?

Ok, nu komen we mogelijk wel wat verder.

Dat je niet vanaf CD kunt starten komt vermoedelijk omdat in je bios de CD / DVD niet als eerste bootdevice (opstartmedium) staat vermeld. Je zal dus idd. in het bios de opstartvolgorde correct moeten én daarna het bios verlaten met F10. Heb je dat gedaan, verlaten met F10?

bedankt voor de reactie

echter (zoals in mijn eerste post stond: " ik kan dus nog wel in de biso komen, maar als ik bij boot priority de dvd speler bovenaan zet, en doe de xp/vista cd erin, wil hij ook niet opstarten van de cd... waardoor ik dus geen format of herinstallatie kan uitvoeren..." )
heb ik dit al gedaan, maar werkt dit niet :S:S

Echt even voor alle zekerheid, je verlaat het bios met F10 ??

Daarnaast, als je zowel een brander als een DVD speler in je systeem hebt, je doet de Windows CD wel in de juiste drive?

Laatst bewerkt:
Echt even voor alle zekerheid, je verlaat het bios met F10 ??

Daarnaast, als je zowel een brander als een DVD speler in je systeem hebt, je doet de Windows CD wel in de juiste drive?

ik zal straks thuis ( ben op dit moment ergens anders ) nog wel even proberen om de cd in de andere drive te doen dan normaal, maar dit heb ik al eens geprobeerd, en werkte toen niet...

en ja, ik verlaat met f10, of ga handmatig naar exit & save.

(ik ben rond half 9 thuis, dus dan zal ik nog een keer posten of het in geen enkele drive werkt.)

bedankt voor de hulp tot nu toe, en ik hoop dat hij het zo doet. ik laat het nog horen.

Wat dat betreft denk ik dat je redelijk gerust kunt zijn: áls de DVD speler niet defect is én de Windows CD is niet beschadigd én in het Bios staat de DVD speler als 1e bootdevice én je drukt kort na het opstarten op een "willekeurige toets om vanaf CD te starten", dán moet het goedkomen.

Succes!

het is inmiddels gelukt, mijn dvd brander is waarschijnlijk stuk, had namelijk me 2 branders even omgedraaid in de bios (slave/master gedoe) en toen deed ie et wel... bedankt.

maar nu komt er weer een ander probleem: als ik nu opstart, zet de tijd zichzelf terug naar 00:00 2002, en dit gebeurt elke keer, ook al bij mij vorige windows installatie. enig idee waar dat dan weer aan kan liggen?

groet,

Vervang de CMOS-batterij (knoopcel) op het moederbord eens (kost 1 of 2 euro of zo)
't ding "heet" CR2032.

Daarna wel even in bios eenmalig weer de juiste datum en tijd instellen en dan moet het goed gaan.

Laatst bewerkt:
Vervang de CMOS-batterij (knoopcel) op het moederbord eens (kost 1 of 2 euro of zo)
't ding "heet" CR2032.

bedankt voor de tip, alleen wel een beetje raar want dat moederbord is van december 2007 :S

:shocked: dan zou het mogelijk ook een ander euvel kunnen zijn, of de batterij is vanaf het begin niet helemaal "jofel" geweest. Je kunt 't alleen uitsluiten door de batterij te vervangen.

dan hoop ik dat je nog een allerlaatste vraag (om het af te leren :p) zou willen beantwoorden,...

als ik op msn een plaatje wil kiezen (display picture) dan zegt ie bij ELKE afbeelding (bmp, gif, jpg etc...) dat het geen geldige afbeelding is... maar ook de standaardafbeeldingen die staan er niet...

en als ik op mijn mail icoontje druk, opent hij een lege pagina, en gebeurt er niks :S

hopelijk weet je hier ook een antwoord op, maar in ieder geval bedankt tot nu toe :D

Helaas heb ik nog nooit met MSN gewerkt. Ik geloof dat ik zo'n beetje de laatste Nederlander ben die geen enkel verstand heeft / werkt met hotmail / MSN / Gmail / ICQ of hoe het ook allemaal moge heten.

Advies: open voor dit probleempje even een nieuwe vraag en gelet op het feit dat 15.999.999 er wel verstand van hebben (of denken te hebben) vermoed ik dat je snel een zinvol antwoord krijgt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan