Spoed: wachtwoord invoeren werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

aapie

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2006
een paar dagen geleden heb ik ingesteld dat ik bij het opstarten een wachtwoord wil invoeren als gebruiker. dit ging prima totdat ik mijn pc vanavond opnieuw startte. bij het invoeren geeft de pc aan dat het wachtwoord niet klopt, wat absoluut niet mogelijk is aangezien ik 100% zeker weet dat ik het zelfde wachtwoord gebruikt heb als ik voorheen gedaan heb. kan ik toch in mijn pc komen om dit te wijzigen/uit te schakelen?

er is enigzins haast bij!

bij voorbaat dank.

een paar dagen geleden heb ik ingesteld dat ik bij het opstarten een wachtwoord wil invoeren als gebruiker. dit ging prima totdat ik mijn pc vanavond opnieuw startte. bij het invoeren geeft de pc aan dat het wachtwoord niet klopt, wat absoluut niet mogelijk is aangezien ik 100% zeker weet dat ik het zelfde wachtwoord gebruikt heb als ik voorheen gedaan heb. kan ik toch in mijn pc komen om dit te wijzigen/uit te schakelen?

er is enigzins haast bij!

bij voorbaat dank.

Een geweldige manier waarbij je zonder het aanpassen van het wachtwoord de computer binnenkomt. Nadat je deze tutorial hebt uitgevoerd kan je voortaan inloggen met het wachtwoord 'god'. Het oude wachtwoord blijft ook geldig.

Zorg dat je een lege CD bij de hand hebt, en download het ISO-bestand van DreamPackPL hier: http://rapidshare.com/files/92000816/dpl.zip. Brand de image op een lege CD met bijvoorbeeld Nero.
view.php

Laat na het branden de CD in de drive zitten, en start de computer opnieuw op. Je krijgt nu 'Windows 2000 setup' te zien. Er staat dat het voor Windows 2000 is, maar het werkt ook op XP.

Als het klaar is met het laden, druk je op [R] om DreamPackPL te installeren. Daarna druk je op [C] om de recovery console te openen. Kies nu het cijfer van de goede Windows-installatie, vaak is dat [1]. Het is nu ongeveer zoals hieronder:

Backup je orginele sfcfiles.dll door het volgende in te typen:

ren c:\windows\system32\sfcfiles.dll sfcfiles.dll.bak
En kopieer de gehackte sfcfiles.dll van de CD naar de system32 map op je PC met dit commando (waarbij D: je cd-drive is):

copy d:\i386\pinball.ex_ c:\windows\system32\sfcfiles.dll
Je bent nu klaar. Typ exit om af te sluiten, haal de CD eruit en start je PC normaal op.

Typ in het wachtwoord veld van welk account dan ook dreamon. Er opent zich een venster. Klik met je linkermuisknop op de gradient, zoals in de onderstaande afbeelding. Ga naar het menu 'Commands' en kies voor 'Commands settings'

resize.php

resize.php

Hopelijk vond je deze tutorial een beetje leerzaam. Ik vind het in ieder geval een van de beste manieren om een Windows XP PC binnen te komen. Nog een fijne dag

Start de pc op in veilige modus.... meestal in je opstartscherm op DEL drukken.

is er geen simpelere manier?:(

Om dit voor elkaar te krijgen gebruiken we een bug in het installatieprogramma van Windows XP, de windows XP installatie-CD is voor deze tutorial dus vereist. Vergeet niet dat het gebruik van deze tutorial alleen voor leerdoeleinden bestemd is, wanneer je dit wilt gaan gebruiken om toegang tot de PC van iemand anders te krijgen ben je strafbaar bezig en ben je dus verplicht deze pagina te verlaten.

1. Start je PC opnieuw op met de Windows XP installatie-cd in de cd-drive. Doe wat er wordt gevraagd, zoals het accepteren van EULA, etc.

2. Wanneer er wordt gevraagd om je originele Windows installatie te repareren (repair), accepteer je dit en druk je op 'R' om het te repareerproces te openen.

3. De installatie zal je Windows repareren en bestanden kopieeren, etc.

4. Na een paar minuten zal de installatie je PC opnieuw opstarten. Blijf van het toetsenbord af, ook wanneer er 'Druk op een toets om door te gaan...' of iets in die richting staat. Nu zal de setup doorgaan waar hij was gebleven.

5. Setup voert nu allerlei processen uit, en links wordt een progressbalk weergegeven met wat informatie over het proces.

6. Kijk goed naar die informatie en wanneer er 'Installing devices' staat, druk je op [SHIFT]+[F10] op je toetsenbord.

7. Opdrachtprompt wordt geopent. Typ daar in:
nusrmgr.cpl en druk op [Enter].

8. Dit commando opent hetzelfde gebruikersaccount-venster als in het configuratiescherm. Je kan hier het wachtwoord van een account verwijderen zonder problemen.

ik heb iets gehoord over hirens cd? hoe werkt dit precies? ik heb hem inmiddels al gedownload maar ik heb geen idee wat ik nou moet doen om daarmee te werken?

BartPE CD kan het in ieder geval, deze heb ik al heel vaak gebruikt om even het wachtwoord te veranderen. van klanten die op de computerzaak hun pc gebracht hadden maar waren vergeten hun wachtwoord erbij te geven. Hier de hele makkelijke uitleg hoe je dat doet in BartPE, welke hier is te downloaden

Om dit voor elkaar te krijgen gebruiken we een bug in het installatieprogramma van Windows XP, de windows XP installatie-CD is voor deze tutorial dus vereist. Vergeet niet dat het gebruik van deze tutorial alleen voor leerdoeleinden bestemd is, wanneer je dit wilt gaan gebruiken om toegang tot de PC van iemand anders te krijgen ben je strafbaar bezig en ben je dus verplicht deze pagina te verlaten.

1. Start je PC opnieuw op met de Windows XP installatie-cd in de cd-drive. Doe wat er wordt gevraagd, zoals het accepteren van EULA, etc.

2. Wanneer er wordt gevraagd om je originele Windows installatie te repareren (repair), accepteer je dit en druk je op 'R' om het te repareerproces te openen.

3. De installatie zal je Windows repareren en bestanden kopieeren, etc.

4. Na een paar minuten zal de installatie je PC opnieuw opstarten. Blijf van het toetsenbord af, ook wanneer er 'Druk op een toets om door te gaan...' of iets in die richting staat. Nu zal de setup doorgaan waar hij was gebleven.

5. Setup voert nu allerlei processen uit, en links wordt een progressbalk weergegeven met wat informatie over het proces.

6. Kijk goed naar die informatie en wanneer er 'Installing devices' staat, druk je op [SHIFT]+[F10] op je toetsenbord.

7. Opdrachtprompt wordt geopent. Typ daar in:
nusrmgr.cpl en druk op [Enter].

8. Dit commando opent hetzelfde gebruikersaccount-venster als in het configuratiescherm. Je kan hier het wachtwoord van een account verwijderen zonder problemen.

op een gegeven moment krijg ik de keuze uit 3 opties: windows opnieuw installeren (enter); repareren (r) of setup verlaten (F3)

ik kies hier voor repareren (R) en nu worden er een aantal dingen uitgevoerd (bijv. examining disk config)

nu wordt er gevraagd welke windows installatie ik wil repareren. aangezien er maar een aanwezig is op C: kies ik voor optie 1: C:\WINDOWS

hierna wordt er wederom om een administrator password gevraagd. hier wil ik mijn wachtwoord invullen en hier wordt het geaccepteerd. nu staat er C:\WINDOWS>

wat moet ik nu doen?!

Laatst bewerkt:
Na het instellen van ww kan ik niet meer inloggen in xp.
Ik heb de dreampack instructies gevolgd en ben nu bij de dos screenshot, waar ik keuze 1moet opgeven. Echter, ik kreeg na het keuzemenu alleen de optie C:\> en niet zoals conform screenshot. Vraag is hoe ik optie een kan selecteren of bereiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan