spoken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdejong

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2004
Berichten
9
Ik heb een netwerk met 6 pc's. Op de server staan een aantal (voor mij) belangrijke programma's. Op de clients draaien dezelfde programma's maar de databases staan dus op de server. De programma's op de clients verwijzen naar het ip adres van de server (192.168.0.5). Op alle pc's heb ik aldus vaste ip adressen moeten invullen. Tot zover alles ok, want het netwerk functioneert naar behoren. Nu komt het...........wanneer ik internet wil delen op alle pc's veranderen alle ip adressen ineens. Met als resultaat: internet doet het prima op alle pc's maar ik kan niet meer de programma's draaien!!
Op alle pc's draait xp. De pc's zijn verbonden met elkaar via een 3 com hub:rolleyes:
 
De problemen worden veroorzaakt doordat je met een hub werkt. Als je de PC's met een router/switch zou laten communiceren heb je dat probleem niet omdat de router automatisch de IP adressen uitgeeft.
De andere nadelen van een hub zijn;
de server moet altijd aanstaan voor toegang tot internet voor de andere PC's
Snelheid: de bandbreedte wordt bij een hub verdeeld over het aantal PC's, een router is ook een snelle switch waardoor grotere bandbreedte, dus snelheid.
 
Als je internet connection sharing aan zet op een pc met 2 NIC's dan wordt de nadere NIC ineens 192.168.0.1 dat is niet te veranderen, dus je kan of de server 01 toekennen, of internet delen via een router
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan