Spontaan Kapot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spiderman

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
866
Hoi Allemaal,

Ik ben bezig met de computer van iemand bij me in de buurt.
Deze computer is volgens zeggen er spontaan mee gestopt. De zoon des huize, had hem net uit gezet, dochter des huize kwam 2 minuten later thuis, zet de compuer aan, maar niets meer. Alleen het power lampje brande nog.

Hetgene wat ik al geprobeert heb:
Alle addon kaarten eruit (modem).
Alle kabels zoals USB, audio losgekoppelt.
Clear CMOS (daarna brande zelfs het powerlampje niet meer).

Memory uit het systeem. Tijdens opstarten geen piepjes, dat hij de memory mist
CPU eventjes eruit en weer terug erin.
Andere voeding

Alle deze dingen geen resultaat.

Ik vermoed dus, dat het moederbord (misschien alleen de BIOS) kapot is. Of heeft er iemand nog ideeen wat ik kan proberen
 
Haal de batterij van de CMOS (meestal knoopbatterijtje) uit het systeem, en laat 'm minstens een uur staan.

Dan ZONDER de batterij opstarten.
Je zou dan minstens een melding/piepje moeten krijgen over "Cmos error" of zoiets.
Indien geen melding/piepje, dan maak ik me zorgen over het moederbord...

Het is maar een test, maar niet geschoten = altijd mis.

Tijs.
 
Haal de batterij van de CMOS (meestal knoopbatterijtje) uit het systeem, en laat 'm minstens een uur staan.

Dan ZONDER de batterij opstarten.

Zal ik proberen, laat het strax wel ff weten.
Wat ik nog vergeten te melden was. De Fan's draaien wel, en uitzetten met de knop is niet mogelijk. Dus aanzetten wel, uitzetten niet.
 
Zal ik proberen, laat het strax wel ff weten.

Neen, helaas geen resultaat. Geen piepjes, meldingen of wat dan ook, alleen de CPU fan en de powerFan draaien, en verders niets.

Zal dus hoogst waarschijnlijk wel het moederbord zijn.:(

Weet iemand wat een wat een moederbord P4 (er zit nu een celeron op) ik dacht socket 478, zo'n beetje kost?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan