Spontaan netwerk probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

bruno-01

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2002
Berichten
691
In mijn netwerk van 5 pc's ( 3x XP 2x 2000) heb ik van het ene op het andere moment een probleem met 1 win.2000 pc. Zonder enige aanleiding kan deze pc niet meer op het netwerk en niet meer op internet. De andere pc's zien hem ook niet meer terwijl de rest prima werkt.
De LAN verbinding rechtsonder op de taakbalk zegt dat er wel "pakketen" worden verzonden maar ontvangen niets...... De pc kan ook geen toegang meer krijgen tot het netwerk ??
Een kennis laat mij bij de eigenschappen van het netwerk het "automatisch IP verkrijgen" uitschakelen en IP adres, Subnetmask alsmede standaardgateway invullen en het werkt weer..?
Mijn vraag: weet iemand hoe het mogelijk is dat "automatisch IP verkrijgen" zomaar niet meer kan werken..??
ps: die kennis dacht dat het wat met mijn router temaken kon hebben maar zoals ik al aangaf werkten de andere pc wel ( ook internet..)
 
Ik weet niet wat het zou kunnen zijn. Maar ik zou toch je netwerkkaart es nakijken in je hardwareinstellingen. Misschien loopt daar iets mis. Of heeft je kat aan de kabel gekauwd....
 
Het kan ook zijn dat er mischien een spyware of virusje naar binnen is gekropen die de instellingen of software voor netwerk heeft aangetast, je zou kunnen proberen al de protocollen we te halen on de eigenschappen en dan opnieuw te plaatsen.
Dan bedoel ik dus in de eigenschappen voor netwerk algemeen, alles opschrijven en weg halen daarna opnieuw opstarten en dan alles weer toevoegen, het is even werk maar met een beetje geluk........
 
de kat heeft vorige week al met zijn staart tussen de pedalen van mijn zoon's needforspeed "raceunit" gezeten dus dat beest begint al te rennen als hij een foto van bill gates ziet, die is het dus niet geweest alleen blijft het merkwaardig dat alles nu weer prima werkt..
 
dan zou ik die foto van Bill gates daar maar laten staan, mischien wil de pc daar wel naar kijken omdat hij zich daarbij prettig voelt, het is tenslotten zijn vader..
 
Genoeg over die Gates.... ik ga de instellingen maar opnieuw instellen zoals je aangaf..

Thanks !!
 
Succes ermee.....namens Gates gesproken.
:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan