spontaan uitgaan computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

janpeter

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 nov 2004
Mijn computer gaat zins een 6 tal maanden na ca. 4uur gebruik spontaan uit.
Heel vervelend als je een documentje aan typen bent.
(Ik heb wel eens last van virussen gehad).
Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen.
Computer Pentium 4. 3,5Mhz, XP2, Packard Bell. en tegenwoordig beveiligd met Norton.
gescand met ad-aware.
Excuses, kloksnelheid is 2,8MHz
Ik heb de kast open gemaakt en de ventilator, op de processor, draait. Processor en koelplaten zijn schoon, geen stof.
Computer gaat spontaan uit, en als ik hem weer aanzet dan stopt hij binnen een aantal minuten.
Indien ik de voeding uit de computer haal, en ik wacht een middagje kan ik hierna ca. 4 uurtjes weer aan het werk.
Geen piepjes of andere geluiden geeft hij bij het uitgaan.

Laatst bewerkt:
Welkom bij helpmij.

Ik ga deze vraag verplaatsen.

diversen ----> hardware>systeem.

Misschien kun jij de volgende keer ook eerst even kijken in welke sectie jou vraag het beste thuis hoort.

Heb je de computer al eens gescan op spyware bv. met ad-aware.
http://www.lavasoftusa.com/software/adaware/

Alles wat het programma aangeeft kun je rustig verwijderen.

Kijk ook eens of je kast aan de binnenkant een beetje schoon is.
En kijk eens wat de temperatuur is van je comp na een half uur en dan b.v na een uur of 3.

mmm, 6 maanden en een 3.5 GHz? Issie niet een beetje overgeklokt? Dat kan ook temperaturen zwaar doen stijgen....

Geplaatst door Sarvo
mmm, 6 maanden en een 3.5 GHz? Issie niet een beetje overgeklokt? Dat kan ook temperaturen zwaar doen stijgen....

lijkt het wel op...
proccesor wordt te warm...
computertje zegt van piep(of niet)
en gaat uit

als je de computer direct daarna weer aanzet gaat hij dan ook na een kortere periode uit? bv: 1 of 2 uur?

idd, mijn ervaringen met intel cpu's is dat ze nooit problemen geven met temperaturen, tot je ze overklokt. Als de temperatuur het probleem is natuurlijk.... het kan ook een minder goed functionerende ventilator zijn...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan