Spontane problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sparkymob

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2008
Beste Helpmij'ers,

Sinds kort is mijn internet vervloekt. Ik kan niet meer Skypen, niet meer gamen en bijna niks meer doen wat een constante packet exchange nodig heeft. Twee dagen geleden kon ik nog gewoon vrolijk interneten zonder enig probleem. Now however, lagt alles, disconnect alles en werkt niks meer. Zo ver ik weet is er ook niks veranderd aan mijn internet of PC de afgelopen tijd.

Ik heb geprobeerd om poorten te openen om het probleem op te lossen, maar dat deed ook niks. Soms kan ik wel gewoon normaal bezig maar op het andere moment komt er arbitrair een storing en kan ik niks meer. Surfen kan ik echter wel ten allen tijden, daar doet die niet moeilijk over. Zodra ik een trace routeje of een ping doe, heb ik 100% packet loss.

Kan iemand mij alsjeblieft helpen met dit enorm verhinderende probleem?

Alvast bedankt.

INFO:

Telfort alles in 1
ZyXel P-2812HNU-F1
LAN verbinding over een Devolo Powerline (draadloos geeft zelfde probleem hoor)

EDIT: Ik heb Windows Firewall en modem firewall uitstaan. Ook heb ik geprobeerd mijn virusscan tijdelijk uit te zetten wat ook geen goed resultaat gaf. Ook zijn er zijn geen andere PC's in huis die een enorm hoevelheid bandbreedte gebruiken.

EDIT 2: Modem reset en malware-scan had ook geen resultaat

Laatst bewerkt:
Ik ben al bezig! Alleen heb ik niet het gevoel dat Malware een probleem kan zijn aangezien ik al in 8 jaar geen virussen heb gehad en niet echt een onveilge downloader ben! Zal toch maar eens voor de zekerheid kijken.

En als je modem stroom stekker eruit halt na 10 min weer in, zal helpen ? of heb je ook modem reset mogelijkheden ??

Geen malware gedetecteerd. Modem resetten zou kunnen maar ook dat zou raar zijn want er zijn geen instellingen veranderd afgelopen paar weken zelfs.

Zal het even proberen.

ALS je toevallig en echt met malware/ of virus NIET besmet bent of zoiets dergelijks, dan zijn die gebeurtenissen zojuist veranderingen wel ..;) en wie weet misschien ergens in systeem heb je een/ of ander zeer goed verborgen root-kits ( je weet toch wat dat is ?? ) en als maar zo is dan is die ook zeer moeilijk zonder goede hulp-middelen te ontdekken ....

Je zelf blijft doorzetten met ideetje dat je bijna zeker bent dat geen veranderingen zijn gebeurt in je PC of modem ? hoe weet je dat zonder te controleren die heb je 8 jaar niet gedaan toch ??
Ik zou dus wel voor een modem stroom stekker optie overwegen, en als die echt niets oplevert, op meerdere beveiliging's manieren PC zal dan scannen enz ..

Laatst bewerkt:
Modem gereset, computer gescand met alles. Nog steeds geen resultaat, zelfde probleem. Sommige IP's geen packet loss, de andere wel. Kan nog steeds het ene moment wel en het andere moment niet sommige applicaties gebruiken.

Vind het maar raar dat het bijv. tijdens het gamen uit het niets voorkomt. Neem bijvoorbeeld League of Legends, ping stijgt naar 900, daalt naar 200 voor 1 sec en stijgt dan weer. Dit herhaalt zich dan en zorgt ervoor dat ik voor de rest van het potje niks meer kan doen. Een ander voorbeeld is Skype, prima aan het videochatten totdat het er opeens mee kapt en ik de andere partij wel kan horen en zien maar hij/zij mij niet meer. Dit probleem houdt zich dan ook gewoon aan tot de eerst volgende keer en speelt zich dan weer voor. Nog nooit zoiets als dit meegemaakt.

Weer iets ontdekt: Modem reboot, 3 min lang geen probleem, dan gebeurd het weer. Kan het herhalen, zelfde gebeurd telkens weer.

Heeft niemand een oplossing? :\

Een vriend van mij zei dat het mogelijk is dat mijn modem gewoon spontaan ALLE poorten dichtgooit, kan dit zo zijn? Zo ja, wat is de oplossing?

Nou het probleem is opgelosd, dit geloven jullie nooit: Het lag aan de router's wifi optie. Ik gebruik zelf ethernet maar onze WiFi staat altijd aan voor de laptop gebruikers in huis. Zodra de WiFi aanstaat ontstaat de lag, anders niet. Nog nooit zoiets meegemaakt. Het is me dus opgevallen dat de standaard WiFi instellingen geen probleem leveren maar zodra ik de SSID verander, kanaal en wachtwoord, gebeurd het weer. Probleem achterhaald dus. In iedergeval bedankt voor alle moeite! Voorlopig blijft de WiFi maar lekker uit!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan