Spontane Re-Boot computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

LelyTekkel

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2003
Als ik mijn computer start, dan gebeurd het vaak dat 'ie tijdens de start weer uitgaat en opnieuw start. Opvallend is dat wanneer ik mijn USB-hub eruit trek, (de stroom eraf) en mijn bluetooth-dongeltje eruit trek (die zit voorin de kast in de 1,0 usb-aansluiting), dat probleem zich niet voordoet.

Ik heb een Pentium IV 2,6 GhZ van Medion van 4 jaar oud. Daarin zit een USB setje van 1,0. Ik heb er daarom een 2,2 USB in geplaatst en daaraan een hub gehangen waar al mijn apparaten op aangesloten zitten. Dat zijn de scanner, de printer, de externe harddisk van 320 GB en een fotocamerakabel (die zit niet altijd aangesloten). Kan het zijn dat deze apparaten te veel stroom trekken van de adapter en dat íe daarom steeds uitgaat en opnieuw wil gaan starten?

Ik hoor graag van de kenners onder jullie of deze bewering klopt?

Peter

Je geef zelf het antwoord al.

Zwaardere voeding plaatsen

Thanks voor je snelle reactie. Mijn veronderstelling is gebaseerd op het feit dat het niet gebeurd wanneer ik de USB-hub ontkoppel en niet op kennis van zaken. Dat is de reden dat ik vraag aan echte kenners of mijn veronderstelling klopt. Kun je met zekerheid zeggen dat het echt aan de voeding ligt of zouden er andere oorzaken mogelijk zijn? Een andere voeding is geen probleem, die zit er zo in. Als er echter ook nog andere oorzaken mogelijk zijn hoor ik dat graag van je? Kun je een andere voeding zo gewoon plaatsen in de computer zodat het geen consequenties heeft voor het draaien van de computer? M.a.w. knalt er geen apparaat door met meer stroom erop? Of is dit nu een domme vraag? hahahaha...., je ziet het..., ik ben echt een nitwit.... hahahahaha...

Nee hoor andere Voeding is Simpel te plaatsen,effe opletten met aansluiten dat je dat goed doe.

Maar andere oplossing is dat,randapparaten die op de USB gaan een eigen voeding hebben.

Nee hoor andere Voeding is Simpel te plaatsen,effe opletten met aansluiten dat je dat goed doe.

Maar andere oplossing is dat,randapparaten die op de USB gaan een eigen voeding hebben.

Okay, da's duidelijk. Echter, de scanner, de printer en harde schijf hebben allemaal een eigen voeding en zitten dus m.i. alleen op USB voor doorgave van data. Alleen de bluetooth-dongele heeft dat niet. Zou het kunnen dat er dan toch een ander prbleem speelt? Of gebruikt alleen de bluetooth-dongle zoveel stroom dat deze de problemen veroorzaakt?

P.S.

De USB 2.0 hub heeft ook een eigen voeding

Laatst bewerkt:
Dan maar eerst eens onder staande doen,en dan wachten welke Fout er uit komt.

Doe eens een rechterklik op deze computer en kies eigenschappen.
Kies dan geavanceerd>opstart en herstelinstellingen en klik daar op instellingen.
Vink dan de regel: de computer automatisch starten uit.
Nu start de pc niet meer vanzelf opnieuw op, maar krijg je een blauw scherm met foutmelding. Aan de hand van die foutmelding kunnen we misschien wat makkelijker de oorzaak achterhalen. Vaak zijn het niet goed werkende drivers of een geheugenprobleem.

Doe eens een rechterklik op deze computer en kies eigenschappen.
Kies dan geavanceerd>opstart en herstelinstellingen en klik daar op instellingen.
Vink dan de regel: de computer automatisch starten uit.
Nu start de pc niet meer vanzelf opnieuw op, maar krijg je een blauw scherm met foutmelding. Aan de hand van die foutmelding kunnen we misschien wat makkelijker de oorzaak achterhalen. Vaak zijn het niet goed werkende drivers of een geheugenprobleem.

Heb even geduurd maar moest vanavond weg. Heb gedaan wat je zei en de hieronder staande tekst kwam tevoorschijn in een blauw scherm:

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

WORKER_THREAD_RETURNED_AT_BAD_IRQL

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

Controleer of alle nieuwe hardware of software op de juiste manier is geïnstalleerde. Is dit een nieuwe installatie, vraag de leverancier dan of er nieuwe updates zijn die u nodig hebt. Als de problemen zich blijven voordoen, dient u alle nieuwe hardware en software te verwijderen of uit te schakelen. Schakel BIOS-geheugenopties zoals caching of het maken van schaduwkopieën uit. Als u voor het verwijderen of uitschakelen van onderdelen de veilige modus moet gebruiken, dient u de computer opnieuw op te starten, op F8 te drukken om de geavanceerde opstartopties te selecteren en vervolgens de veilige modus te kiezen.

Technische informatie (mogelijk in het Engels)

*** STOP: 0x000000E1 ( 0x8059C373, 0x00000002, 0x83B2EE50, 0x83B2EE50 )

Dat is dus de hele tekst die ik opgeschreven heb. Als de computer wel start na dat ik de USB hub ontkoppeld heb krijg ik ook altijd het onderstaande schermpje (zie bijlage) in beeld. Dat klik ik dan gewoon weg door op "doorgaan" te klikken. Soms moet dat 2 of 3 keer. Daarna kan ik eindelijk werken met de computer. Hoop dat je hier wat mee kan.

Groetjes en in afwachting

Peter

Bijlagen

• Startprobleem-bericht.JPG
    Startprobleem-bericht.JPG
    8,7 KB · Weergaven: 20
Alles wijst in de richting van een Conflict met de USB drivers.

Die extra USB die je geplaats heb ,zit die intern op Moederbord??

Zo ja zet eens in ander slot,zover mogelijk van de Processor vandaan.

Verwijder ook alle USB verwijzingen in Apparaatbeheer(installatie ongedaan maken)
Hierna nieuw opstarten met niets er op aangesloten,windows zal nieuwe hardware vinden,dus hou de cd met de Divers bij de hand er zal om gevraagd worden.

Laatst bewerkt:
Alles wijst in de richting van een Conflict met de USB drivers.

Die extra USB die je geplaats heb ,zit die intern op Moederbord??

Is inderdaad een insteekkaart met 4 USB ingangen, die geplaatst is op een vrij PCI-slot. Eén daarvan wordt gebruikt door de USB-hub waar vervolgens mijn apparaten op zitten aangesloten. Zou dat het probleem zijn?

Is inderdaad een insteekkaart met 4 USB ingangen, die geplaatst is op een vrij PCI-slot. Eén daarvan wordt gebruikt door de USB-hub waar vervolgens mijn apparaten op zitten aangesloten. Zou dat het probleem zijn?

Denk een driver conflict...doe eens wat ik hierboven schreef(is aangepast)

Zo ja zet eens in ander slot,zover mogelijk van de Processor vandaan.

Verwijder ook alle USB verwijzingen in Apparaatbeheer(installatie ongedaan maken)
Hierna nieuw opstarten met niets er op aangesloten,windows zal nieuwe hardware vinden,dus hou de cd met de Divers bij de hand er zal om gevraagd worden.

Ga ik morgen even doen. Moet nu slapen want morgen weer vroeg op. Naar 't ziekenhuis in Amsterdam met een vriend die een gezwel heeft. Hoop dat 't goedaardig is. Welterusten en ik hou de topic open ok? Dan ga ik de kast morgen (of misschien overmorgen) even open schroeven en dat met die USB doen. Spreek je van de week dan wel weer ok?

Groetjes
Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan