Spontane reboot en Disk boot Failure

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarfvz

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi hoi

Een Collega van mij heeft een probleem met zijn pc (Aopen AK77-333 mobo) met Windows XP Sp2 (legaal)

Hij heeft het probleem nadat ik hem heb geformateerd, en XP er opnieuw heb opgezet, het start gewoon netjes op, en na ongeveer 5 a 10 minuten een spontane reboot en vervolgens de melding Disk boot Failure.

Als ik de pc uit zet (helemaal uit) en hem dan weer aanzet doet die het weer even. er komt dan wel een scandisk met allerlei fouten (onherstelbaar) maar daarna start die weer gewoon op (voor 5 a 10 minuten).

Ik heb de pc al uitelkaar gehaald, en kabels gewisseld, pc ontdaan van stof, maar niks schijnt te helpen, en er komt ook geen melding van bad blocks oid.

Weet iemand een andere oplossing

Alvast bedankt

Mischien kan je de hardeschijf even in een andere computer zetten, en kijken of de schijf het daar wel doet. Als niet, dan is je hardeschijf niet helemaal meer in leven.

heb je wel een voledige format gedan of een snel format ?
je kan de harddisk even testen met een tool van de hard disk fabriekant.
als deze tool het ook laat af weten zie ik het somber in voor uw Collega.
in dat geval woord het een nieuw harde schijf kopen.

Ook niet uitsluiten dat de systeemvoeding van onvoldoende capaciteit of betrouwbaarheid is?

Misschien dus eens testen met een andere voeding (eventueel geleend)?

Kijk ook na of alle ventilatoren wel goed draaien. Vooral die van de processor...

Tijs.

Ook niet uitsluiten dat de systeemvoeding van onvoldoende capaciteit of betrouwbaarheid is?

Misschien dus eens testen met een andere voeding (eventueel geleend)?

Kijk ook na of alle ventilatoren wel goed draaien. Vooral die van de processor...

Tijs.

lijk me sterk aan gezien ze zo wat allemaal het zelfde voltage gebruiken.

Ik zet er straks even een andere Hdd bij (als Primaire) en deze dus als secundaire, en dan xp opnieuw installeren en zien of die stabiel blijft, als het zo is dan ligt het aan de hdd, zoniet, dan moet ik even een andere voeding proberen.

de fans zijn schoon, ik heb ze gisteren met een kwastje schoongemaakt.

Als ik de pc uit zet (helemaal uit) en hem dan weer aanzet doet die het weer even. er komt dan wel een scandisk met allerlei fouten (onherstelbaar) maar daarna start die weer gewoon op (voor 5 a 10 minuten).
De foutmeldingen van scandisk,of moet het niet CHKDSK zijn?,krijg je niet voor niets.

Dus aandacht besteden aan de opm. van virtuosa,
je kan de harddisk even testen met een tool van de hard disk fabriekant.
lijkt mij voor de hand liggend.

Kijk hier even voor een diagnosetool welke bij de schijf hoort,onder "Mijn harddisk doet vaag".

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/649273#hddvaag

Greetz

Laatst bewerkt:
Ik heb nu het volgende geprobeerd:

Andere voeding: probleem blijft, dus voeding is het probleem niet
IDE-kabel: probleem blijft, dus IDE-kabel is het probleem niet
andere HDD: nog twijfelachtig want deze schijnt ook niet lekker te zijn (een HDD van 3,3 Gb)

Ik kan straks nog dat proggie van MAxtor proberen maar daarna ga ik het denk ik maar opgeven, en het slechte nieuws vertellen aan mijn kennis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan