Spontane reboot tijdens Windows Repair Console

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cyroq

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2009
Hallo,

Ik heb een Windows XP Home edition SP3 die niet meer wilt opstarten vanwege het missen van hal.dll. Met de Recovery Console van de Windows cd zou dit op te lossen moeten zijn, maar tijdens dat proces gaat het fout. De cd boot normaal, en bij de keuze of ik Windows wil installeren of repareren (r) druk ik op R. Het scherm laadt dan zien dat het onderdelen aan het laden is, maar dan reboot de pc ineens. Dit blijft zo doorgaan.
Kent iemand dit probleem of weet iemand hoe je dit kan verhelpen? Een andere manier op hal.dll te vervangen is ook een mogelijkheid :)
Dankje!

Je zou hier kunnen kijken, bij/vanaf posting #8 vooral.

Tijs.

Bedankt voor je reactie. Ik heb een boot disk gemaakt met Hiren's, en die start prima op. Echter, als ik Mini Xp wil opstarten zie ik het reguliere Windows XP laadscherm voor enkele seconden, dan een blue screen voor een flits (dus te kort om te lezen wat erop staat) en dan start de pc opnieuw op.
Kortom: ik kan nog steeds geen commando's uitvoeren. Kan ik via Hiren's boot cd niet op een andere manier bij boot.ini en hal.dll komen?

EDIT: inmiddels heb ik het scherm opgenomen en zo de BSOD kunnen teruglezen. De foutmelding is MACHINE_CHECK_EXCEPTION. Hardwareprobleem?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan