Spontane reboot???

Status
Niet open voor verdere reacties.

EddyBibi

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2007
Hallo allemaal,

Mijn pc start willekeurig opnieuw op. Dit gebeurt bij gewoon surfen maar ook bij films/spelletjes.
Nu heb ik een avi bestand die op mijn andere pc's keurig afspeelt. Maar op deze computer speelt hij een paar seconden af en klapt uit. Hij start vervolgens spontaan op. Van deze fout worden geen logboekvermeldingen gemaakt...

Als kaart had ik een FX5200. Ik heb nu een Geforce 6200(AGP 8x) maar de fout blijft. Ben er wel van overtuigd dat het een conflict is met de kaart. In de bios heb ik al vanalles geprobeerd maar niks helpt.

Ik draai nu (weer) op XP. Toen Vista erop zat startte de pc niet meteen op maar kreeg ik een BSOD met een code(0x00000124) die verwees naar audio/video.

Wat kan dit in godsnaam zijn????:shocked:

Heb je de temperaturen al nagekeken van processor ed.?
dat kun je doen met everest home
Verder kan het ook een probleem van de voeding zijn, al heb je bepaald geen stroomvretende kaarten gebruikt.
In beide gevallen zie je geen logs/foutmeldingen.
Het herstarten is trouwens uit te zetten, dan zie je de eventuele BSOD en foutmelding.
Ga naar Start en klik rechts op Deze Computer.
Selecteer de optie Eigenschappen en klik daarna op het tabblad Geavanceerd.
Klik vervolgens bij Opstart- en herstelinstellingen op de knop Instellingen.
Zet nu bij Systeemfouten een vinkje voor De computer automatisch opnieuw opstarten en klik op OK.
NB Haal het genoemde vinkje juist weg
mvg leo

Laatst bewerkt:
Heb je de temperaturen al nagekeken van processor ed.?
dat kun je doen met everest home
Verder kan het ook een probleem van de voeding zijn, al heb je bepaald geen stroomvretende kaarten gebruikt.
In beide gevallen zie je geen logs/foutmeldingen.
Het herstarten is trouwens uit te zetten, dan zie je de eventuele BSOD en foutmelding.

NB Haal het genoemde vinkje juist weg
mvg leo

De temperatuur is goed. Is een van de eerste dingen die ik gecheckt heb. Het zou de voeding kunnen zijn maar waarom klapt ie dan alleen uit bij die ene avi terwijl andere films wel afgespeeld worden. Vraagt deze film dan bijvoorbeeld meer power doordat hij een hogere resolutie oid heeft?????

Vraagt deze film dan bijvoorbeeld meer power doordat hij een hogere resolutie oid heeft
Lijkt me niet dat het daar aan ligt.zoals je zelf zei, heb je het ook onder het surfen.

Heb je goede virus bescherming? Er betaan virussen die deze klachten veroorzaken.
Probeer een online scan, bv housecall

Probeer ook eens of de pc stabiel draait zonder randapperatuur (mn webcam) .

Verder zou je kunnen kijken of het probleem zich in de veilige modus ook voordoet.
Zo niet, dan ligt het aan een driver/apparaat.

Nog beter is om het te proberen door een ubuntu of knoppix live cd te draaien.
Zijn er dan geen problemen, dan weet je dat het aan de windows installatie(drivers/software/virus) ligt.
Zijn er wel problemen dan heb je een hardware probleem.
Je kunt dan eventueel beginnen met memtest68 om het geheugen te testen.

Laatst bewerkt:
Hi Leofact,

Als antivirus heb ik AVG. Ik heb al NOD32 geprobeerd maar het probleem blijft.

Aan de windowsinstallatie ligt het niet. Ik heb Vista geprobeerd en het probleem bleef. Ook toen ik XP weer teruggezet heb(clean install).

Geheugen is het ook niet. Memtest al geprobeerd maar komt niks vreemds uit. Heb overigens ook ander werkgeheugen geprobeerd.

Hardware: heb het geprobeerd door mijn 2e schijf los te koppelen. Probleem blijft. Misschien ook me cd eens losgooien???

Ik zal ook eens proberen wat er gebeurt als ik in de veilige modus die avi probeer af te spelen....

Het vinkje bij automatisch opstarten bij fouten heb ik zojuist uitgezet. Benieuwd wat daaruit komt.

Alvast bedankt voor het meedenken! :thumb:

Vinkje bij "automatisch opstarten bij fouten" heb ik weggehaald. Toch klapt ie gewoon uit bij het afspelen van de avi... Zonder BSOD.... En start weer opnieuw op.

Blijft de veilige modus over.... :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan