Spontane rebooten pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

kwajong67

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2011
Hallo

Ik heb een pc met daarop Windows 8.1
Soms ben ik bezig met dingen en daar is hij dan wel even mee bezig en loop ik er bij weg.
Later ga ik weer kijken en dan is de pc opnieuw gestart.
Ik heb de Windows updates ingesteld op zelf bepalen wanneer ik ze installeer.
Er staat ook avast free op
Wat kan de oorzaak zijn?
Geeft u me à.u.b. Tips of zijn er programmas die kunnen loggen wat er gebeurd

Je zegt dat ie opnieuw is opgestart als je even weggelopen bent.
Heb je zelf ook gezien dat ie ging herstarten?
Is het niet zo dat ie na een bepaalde tijd gewoon vergrendeld waardoor het voor jou lijkt of ie herstart is?

Groeten Marcel

Hoi,

En zet anders even voor de zekerheid bij geavanceerde eigenschappen het vinkje uit bij opstarten herstelinstellingen
rechter muisnop deze computer-eigenschappen-geavanceerde eigenschappen-opstarten herstelinstellingen-instellingen en dan vinkje weg bij computer automatisch opnieuw opstarten

Laatst bewerkt:
hij is wel werkelijk opnieuw opgestart en er komt geen foutmelding van windows dat hij niet goed was afgesloten .
Ik ga dit weekend speedfan er opzetten en de temperaturen doorgeven

Ik zou ook de POST#4 van Modag nog even volgen als ik jou was.
Als de oorzaak van de herstart een Windows-crash is dan kun je dat in ieder geval zien.

Groeten Marcel

Kijk ook in de Energie-opties: powercfg.cpl
Mogelijk staat aan dat de pc zich uitschakelt of in slaapstand/sluimerstand zet na bepaalde tijd van geen activiteit.

Mocht er écht wat aan de hand zijn, dan is het (naast het meten temperaturen) een idee om de pc af te sluiten, voedingsstekker eruit, kast open, schoonblazen en de stekkertjes er even (gedeeltelijk) uit te trekken en weer terug te plaatsen. Verder de geheugenmodule(s) er helemaal uit halen en weer terugplaatsen. Dat laatste heeft deze week nog een pc die constant Blue screens of Death gaf weer gewoon werkend gekregen.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan