Spontane reboots door hergebruik XP pro?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kzin278

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 dec 2007
Berichten
4
Hallo, sind enkele maanden heb ik een nieuwe pc (Atlon dual core 4200+). Omdat daar Vista bijzat en ik daarmee liever nog even wacht. Heb ik mijn bestaande XP pro NL van de oude pc geinstalleerd.
Dit ging vlekkeloos incl registratie bij MS.
1,5 maand geleden heb ik een AGp videokaart gekocht ipv de onboard bij dezelfde leverancier. Sindsdien ervaar ik geregeld spontane reboots die m.i. met de videokaart te maken hebben. Het gebeurt niet alleen tijden het werken maar ook als de pc staat te niksen. Ik heb gisteren alles eraf gegooid en alleen XP met sp2 en de belangrijkste drivers terug gezet, hielp niks. Ik verdenk de (goedkope 400W) voeding of de kaart (MSI met ati rx2400pro).

Mijn leverancier zegt dat het mischien wel komt door de hergebruikte windows,:shocked: en dat er dan net wat te veel veranderingen zijn geweest in het systeem ivm de registratie.
Daar heb ik nog NOOIT van gehoord ! reacties hierop?

PS:
Zonder de extra kaart lijkt de pc (tot nu) stabiel.
 
Doe eens met rechter muis deze computer>eigenschappen>opstart en herstelinstellingen>hier vinkje wegnemen bij deze computer automatisch opnieuw opstarten.
ipv opnieuw opstarten krijg je nu een blauw scherm met foutcode waar we mss wat mee kunnen.

Kan zijn dat je je onboard kaartje moet uitschakelen in de bios.
 
Laatst bewerkt:
Onboard videokaart uitgezet in de BIOS?
Nieuwste drivers voor je nieuwe videokaart geinstalleerd?

Dit is waar ik het eerste aan denk. Het kan inderdaad ook zo zijn dat Microsoft vind dat er te veel wijzigingen in de hardware zijn gemaakt. Maar toch zou dit raar zijn na alleen een nieuwe videokaart :confused:
 
Bedankt voor de reacties, maar ik heb alles al geprobeerd (behalve dat vinkje uitzetten).
Drivers van MSI (2 versies) , drivers van ATI, bios updates, bios settings. Gisteren dus een VOLLEDIGE herinstall van de pc.

Voor de duidelijkheid: de gebruikte XP cd heeft dus al een leven achter de rug op een Dell pentium 3. En zonder de extra VGA kaart is er geen probleem. Me dunkt als MS vind dat er teveel wijzingingen in de hardware zijn (en een nieuwe pc lijkt me in dat opzicht een goed argument), dan zal toch gewoon de online registratie weigeren? Het gaat me wat ver om te denken dat MS via het WWW me reboots toezend zal ik maar zeggen. want is min of meer wat de leverancier suggereerd.
 
Ben ik weer,

Vanmiddag reboote de pc ook met XP zonder de AGP kaart, deze avond heb ik Vista geinstalleerd (voor de zekerheid) maar al tijdens het downloaden van de drivers voor de AGP kaart was het raak. Dit brengt mij op de gedachte dat het mischien een geheugenfout betreft.:(
 
Tja hoe zal ik beginnnen. Ten eerste je hebt een xp cd gebruikt om nieuw te installeren, wat je leverancier je verteld klopt van geen meter, een clean instal is een clean install. Hij had wel gelijk gehad als je je oude HD in de pc had gestopt met daarop xp. Dan zijn er teveel veranderingen in je systeem en dat kan je wpa.dbl bestandje niet aan.
Aan je voeding kan 't ook bijna niet liggen, tenzij je er 4 harde schijven in hebt met nog 2 cdrom spelers. Zal wel niet he.
Wat wel zou kunnen is, wordt je processor niet te heet? Met het progje everest kun je diverse temperaturen bekijken. Als de pc koud is en je zet 'm aan, en vervolgens valt die na 5 minuten uit, zal 't hieraan ook niet liggen.
Dan je geheugen, probeer hier eens het progje memtest voor.
succes
 
Probleem is opgelost, is inderdaad kwestie van nieuw geheugenblokje. Mem86 had dit vermoeden van mij al versterkt.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan