Spontane reset Windows 2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

tbiekens

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2002
Berichten
158
Omdat mijn computer, een pentium 3 750 mhz, met Windows 98 iedere keer spontaan een reset deed heb ik uiteindelijk Windows 2000 geïnstalleerd. De optie dat bij een fout Windows automatisch wordt herstart heb ik vervolgens uitgezet. Echter zonder resultaat. ALs ik de computer opstart en verder helemaal niets doe dan kan het toch zijn dat na een paar minuten de computer een reset uitvoert. Heel merkwaardig dus.
Heeft iemand een idee waar dat aan kan liggen??

Alvast dank
Theo
 
blaster virus?

krijg je een berichtje in beeld dat zegt dat ie over 1 minuut reset?

ruud
 
geen virus

Volgens de mcafee virusscanner is de computer helemaal schoon
 
Heb je uitroeptekens in apparaatbeheer staan? Zit je pc op een geaard stopcontact?
 
reactie op vragen

ik heb aansluiting via een geaard stopcontact en heb een uitroepteken in apparatenbeheer bij overige apparaten. Het uitroepteken staat bij "Parallel device" maar ik weet niet welke installatie ik moet uitvoeren om dit te verhelpen. Weet dus niet waar het betrekking op heeft. Ik heb overigens dit apparaat in apparatenbeheer uitgeschakeld en blijf hetzelfde probleem behouden. Het is overigens niet zo dat iedere keer dat ik de computer gebruik er een spontane reset plaatsvindt. Het gebeurt dus echt op de meest onvoorspelbare momenten.

groet

Theo
 
patch Windows 2000 aangebracht

Patch Windows 2000 aangebracht maar het probleem blijft bestaan
 
Kijk eens in je logfile of daar foutmeldingen staan.
 
Probleem nog niet opgelost

Alle adviezen uitgevoerd maar zonder resultaat.
Nu heeft mij iemand verteld dat dit wel eens kan worden veroorzaakt door een defecte harddisk alleen weet ik niet hoe je dat zeker kunt weten en hoe je dat dus kunt onderzoeken.
 
Re: Probleem nog niet opgelost

Geplaatst door tbiekens
Alle adviezen uitgevoerd maar zonder resultaat.
Nu heeft mij iemand verteld dat dit wel eens kan worden veroorzaakt door een defecte harddisk alleen weet ik niet hoe je dat zeker kunt weten en hoe je dat dus kunt onderzoeken.
Heb je ook gekeken of je MSblast.exe in de map System32 staat?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan