Spontane reset.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd lid 9116
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 9116

Ik was zojuist Fifa 2004 aan het spelen en opeens resette mijn computer.
“Automatisch Opnieuw opstarten” Staat uitgevinkt dus daar kon het niet aan liggen.
In de logboeken van Windows kan ik geen melding terugvinden die iets opmerkelijks aangaf.

De temperatuur van mijn processor is tijdens het gamen met dit warme weer rond de 60 graden. Vrij hoog, maar binnen de marges. Ook de voeding vertoont geen afwijkingen binnen de marges van 10%.

Wat mij opviel was dat toen het systeem rebootte mijn kamerventilator die op mij staat te blazen (Dus niet in de pc ) ook aan en uit ging.

De computer+monitor en de kamerventilator zijn op het zelfde verlengsnoertje aangesloten. Met zo’n rood knopje.
De pc is helaas niet geaard want we hebben hier boven geen geaarde stopcontacten.
Kan het een dipje in het stroomnet geweest zijn of moet ik mijn probleem elders zoeken?

Als de ventilator ook uitging lijkt het me meer aan de stroomvoorziening liggen. (hij ging uit en dan aan lijkt me, niet andersom denk ik :D)

De energiebedrijven hebben deze dagen zelf al problemen om overal genoeg stroom te brengen.;)

@Taco Cohen, meestal zit er zo'n programma'tje op de cd van je moederboard meegelederd. Ook kun je het vaak in je Bios zien.

Hoi,

Ik meet de temperatuur van de processor met Motherboard Monitor en Hmonitor.

Ik zou een verlengsnoertje met een dikkere kabel pakken, want je hebt duidelijk last van stroompieken.

Hier zijn ook overspanningbeveiligingen voor maar die zijn wat duurder. Ik zou trouwens ook mijn energieleverancier raadplegen.

Probleem is na een aantal dagen niet meer voorgekomen.
In die dagen heb ik redelijk wat gegamed en diverse benchmarks langdurig over de pc laten lopen.
Het zal wel aan de spanningspieken in het stroomnet gelegen hebben.
Maar ik beschouw het nu als opgelost.
bedankt voor de geboden hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan