spook computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

fantje

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2004
Berichten
5
Hellup!!! Mijn comp spookt!! Inmiddels na 26 telefoontjes met @home en zelf dingen uitsluiten, ben ik er achter dat mijn computer aangaat op het moment dat ie een signaal van het internet krijgt. Bv utp-kabel eruit, comp uit, op het moment dat ik die kabel weer in de pci-card doe, springt ie aan. Nu heb ik iets gehoord over "wake-on lan"maar het zegt mij weinig, laat staan wat ik er mee moet... kan iemand mij hierin een lichtje bij schijnen?! :8-0:
 
Welkom op Helpmij,nl :D.
Die wake-op-on-lan functie oid kun je vinden in het BIOS. Kijk daar eens rond.
 
Kijk ook eens in je pc of je netwerkkaart met een kabeltje aan je moederbord verbonden is
 
de Wake on lan functie dat heeft te maken dan je computer standby zodra er verbinding met je computer met het internet blijft, en dat kan je verhelpen door deze functie of uit te schakelen via je moederbord door een jumpertje op je kaart om te zetten of om die functie weer uit te schakelen via je bios van je computer dat gaat heel eenvoudig je zoekt je netwerkkaart in het bios op en dat zet je de wake on lan functie op False
 
nou, ik heb naar al jullie oplossingen gekeken... Ik heb geen kabeltje van m'n netwerk kaart naar m'n moederbord, in de bios kan ik alleen "ring on LAN" vinden (die heb ik disabled). Maar, hij blijft aangaan...:( nu laat ik 'm maar dag en nacht aanstaan omdat ie toch weer aan gaat, maar het is niet de manier... Zou er iets in de configuratie van m'n netwerk kaart niet goed zitten? Zoja, waar vind ik die configuratie??
 
Staat je computer daadwerkelijk uit of staat hij in slaapstand.
Kijk eens in je apparaatbeheer bij de eigenschappen van je netwerkkaart, het tabblad energie beheer en kijk of daar aangevinkt staat 'dit apparaat mag de computer uit slaapstand halen', indien ja, haal daar dan het vinkje weg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan