Spook email ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

fvds

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2003
Berichten
396
Een relatie heeft twee mail gestuurd naar mij en een 2e persoon.

Echter ….. ik heb beide mails pertinent niet ontvangen
- ik bewaar mijn mail 4 maanden;
- ondanks mijn overtuiging dat ik de mails niet eerder heb gezien , heb ik mailbox binnenste buiten gekeerd.

De 2e persoon heeft de mail echter wel ontvangen.
In de nazending van de 2e persoon, kan ik zien dat wel mijn juiste email adres is gebruikt.

Het valt mij op dat de beide mails van wanadoo adressen komen.
(Bestaat dat nog, wanadoo adressen ?)

Voor de volledigheid ….. de verzending van de mails heeft plaatsgevonden van een Sony Ericsson Xperia arc


Is zoiets technisch uit te leggen (onbewuste actie) of te fingeren.


Groet,
Frank
 
Was wel zo netjes geweest als je vermeld had wat voor e-mail adres jij hebt (hetnet, kpnmail, upcmail, hotmail, gmail, etc.)
Ook is niet vermeld via welke mailserver de mails zijn verstuurd (de SMTP-server van de (mobiele) Internet-provider of de mailservers van wanadoo.nl)

Ik zie, onder anderen, dat wanadoo.nl geen SPF-record heeft, en dus dat gmail (en mogelijk anderen ook, zoals hotmail etc.) wanadoo mails hoogstwaarschijnlijk als (mogelijke) spam aanduidt.

Ik raad je aan om eens te gaan kijken in je webmail om te zien of daar misschien een map Ongewenst of Spam etc. bestaat en dáár die mail in geland is.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor je reactie Tijs !

Eerlijk gezegd weet ik zo weinig van dit terrein, dat ik mij niet heb gerealiseerd dat mijn emailadres er toe doet om mijn vraag te kunnen beoordelen.
Maar ik heb ziggo

Ik vermoed dat de mails zijn verstuurd via de mail server van wanadoo.nl

In de ongewenst of spam mappen staat niks.
Ik heb de hele mailbox echt binnenste buiten gekeerd.

De mails zijn stomweg niet binnegekomen.


Groet,
Frank
 
Laatst bewerkt:
Als in je webmail niets terug te vinden is dan kun je alleen nog kijken naar anti-spam programmatuur op je computer (als die zich bemoeit met binnenkomende mail).
Is anti-spam programmatuur niet de oorzaak, dan kun je je alleen nog vervoegen bij de helpdesk van Ziggo (met vermelding van datum en tijdstip dat de mail ongeveer bij je had moeten binnenkomen) en de helpdesk van mailserver die voor het versturen van de wanadoo mail is gebruikt (dat kan dus de mailserver van wanadoo zijn of de mailserver van de (mobiele) provider, afhankelijk van de mail-instellingen die de afzender gebruikt heeft bij het versturen).

Natuurlijk (is niet expliciet vermeld door je) kan het zijn dat de mail die naar jou is verstuurd bij de afzender is teruggekeerd als "niet afleverbaar". Daar ga ik hier niet vanuit, maar je kunt het navragen bij de afzender. Een NDR (Non-delivery Report) geeft soms een hint waarom de mail niet afgeleverd is.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan