spoolsv.exe 100% cpu belasting

Status
Niet open voor verdere reacties.

mitchell

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2000
os xp pro
printer canon bjc 3000
proc. amd 1.33
ik heb een aantal problemen en ik denk zelf dat het e.e.a met elkaar te maken heeft.

Wanneer ik de pc opstart is proc. meteen 100% belast.

De pc zit in een netwerk en de printer is gedeeld.
ik heb op een client pc een print opdracht gegeven om onduidelijke rede is deze niet uitgeprint. Ik heb toen op de host computer de print nomaals uitgedraaid.

Is het mogelijk dat de printopdracht van client ergens in de "line" zit!!!. Ik kan niet meer printen op de hostcomputer de printer is verdwenen.

1 probleem: wanneer ik bij config. kijk zie geen printer meer staan ik kan ook geen printer toevoegen en wanneer ik de drivers wil installerern krijg ik de volgende mededeling: Printer dat left in print queue, cancel printing, or delete dat, then try again.

Ik weet niet hoe ik deze zou moet verwijderen omdat er geen printer aanwezig is!

Omdat ik op de hostcomputer allerlei problemen kreeg zoals het open van bestanden, wat lang duurt, outlook die niet meteen opstart e.d. ben ik op zoek gegaan naar naar de mogelijke oorzaak hiervan.

Binnen taakbeheer zie ik dat er 1 bestand de oorzaak hiervan is tw: spoolsv.exe.
Omdat ik niet weet wat deze file doet heb ik het hele systeem gecontroleerd met NAV 2004, Houdscall online, adaware, Spybot S&D en the cleaner, echter zonder resultaat.

In het register staat het vlgde:
ImagePathe REG_EXPAND_SZ %SytemRoot%\systeem32\spoolsv.exe

spoolsv.exe start ook telkens op wanneer ik deze binnen taakbeheer uitschakel!

2 probleem: Wat doet spoolsv.exe

Hoe kan ik een printer toevoegen!

spoolsv.exe is een programmabestand/driver die regelt dat bij meerdere printopdrachten de bestanden keurig in de wacht worden gezet. Blijkbaar is er bij de installatie iets niet goed gegegaan? Of deugd er een driver niet.

Loop je hele netwerk nog eens door en controlleer de netwerkkaaarten, zijn je TCP/IP instellingen goed en is bestands- en printerdeling in je netwerk aangevinkt, ping de client van je host pc en omgekeerd: dan weet je of de pc's elkaar kunnen zien.
Als dat allemaal ok is en je hebt je printer gedeeld dan zouden beide pc's de printer moeten kunnen zien.

bedankt voor je snelle reactie

Kun je mij vertellen wat de oorzaak is dat ik op de host computer geen printer meer aanwezig is!

Kun je mij vertellen hoe ik het e.e.a kan controleren ben niet zo thuis in het netwerk

Op de client pc kan ik gewoon internetten

Als de printer software matig goed is geinstalleerd op je host pc dan moet windows de printer herkennen. Dat kun je zien in het configuratie scherm bij printers en faxen, in dat menu kun je ook kiezen voor printer toevoegen.

Dat je op de client pc kunt internetten heeft niks met je printer te maken ;) Je netwerkkaarten werken dus goed!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan