spoolsv.exe verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

klepzeikers

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2001
xp home met install printer epson color 580.
Bij afdrukken van een pdf bestand slaat elke keer mijn cpu op hol ( 100 % ). spoolsv.exe is het bestandje wat hier voor zorgt, dit hoort bij de software van de printer. Kan hem wel bij taakbeheer verwijderen maar daarna is hij er ook weer. Is er een manier om van dit vervelende exe bestand af te komen.

Start > Zoeken > Spoolsv

;) dan vind je wel de bron toch? Kan je hem daar verwijderen, maar is hij niet nodig voor het printen? Anders komt hij vast niet tevoorschijn

Ik denk dat het bestandje meestart met windows. Ga naar start->uitvoeren->msconfig->opstarten. Daar staat het bestandje waarschijnlijk bij. Even het vinkje ervoor weghalen en hij start niet meer op. Om er helemaal vanaf te komen denk ik dat je de software moet verwijderen. Je kan het bestand ook van je hardeschijf wissen maar het is dan werkt de rest van de printer(software) ook niet meer.

Hier nog wat extra informatie over het bestand/proces: http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/spoolsv/

Laatst bewerkt:
Ten eerste zal ik even vertellen dat mijn verwijzing fout is het is start->uitvoeren->msconfig->opstarten.
Daar zou die bij moeten staan.
Als dit niet het geval wordt het pas gestart als je gaat printen.
Heb je al geprobeert om de printersoftware opnieuw te installeren?

hij zal dus wel gestart worden als ik ga printen.
software meerdere keren vervangen.
Heb het idee dat het alleen word veroorzaakt als ik een gedownload pdf bestand wil afdrukken. Dan krijg ik die 100 % cpu belasting.

Ik moet wel zeggen dat adobe reader, ook zelf aardig wat vraagt van windows. Vooral tijdens het opstarten ervan.
Kijk is als je alleen het bestand opent hoe de CPU belasting is. Dus niet afdrukken.

denk dat het alleen in dat ene pdf bestand zit, andere bestanden geven geen problemen.
Moet dat ene bestand dus maar negeren verder.

Is het toevallig een beveiligd of een groot bestand?

164 kb is het.
Krijg ook het idee dat het beveiligd is.
Heb online een lay-out gemaakt voor briefpapier. Deze lay-out kon je opslaan en dan word hij op die site opgeslagen in een map. Je kan die map openen om de gemaakte lay-out te bekijken voor dat je de bestelling doet. Volgens de info moet je er ook een printversie van kunnen draaien(wil ik graag doen om te kijken hoe het zich op papier vertaald).
Maar ik krijg ook het gevoel dat het toch beveiligd is.
Is er een manier om dat te kunnen zien ?

Hoi,

Spoolsv.exe verwijderen is géén goed idee.

Meestal lost dit het probleem dat je hebt wel op:

Schakel de printer uit.

Ga naar Start > Uitvoeren.
Type in de balk: services.msc
Klik OK.
Na een paar tellen verschijnt een lijst met services.
Scroll door die lijst, zoek Print Spooler op.
Dubbelklik daarop.
Klik in het nieuwe venster dat verschijnt op Stoppen.

Ga vervolgens naar de map C:\Windows\System32\spool\Printers
Verwijder alles wat in die map zit.

Schakel de printer weer in.

Ga weer naar Start > Uitvoeren.
Type in de balk: services.msc
Klik OK.
Na een paar tellen verschijnt een lijst met services.
Scroll door die lijst, zoek Print Spooler op.
Dubbelklik daarop.
Klik in het nieuwe venster dat verschijnt op Starten.

Kijk of het nu beter gaat. :)

Het is een pdf bestand van 164 kb.
Krijg het idee dat het misschien door de ouderdom van de printer is.
Heb wel de xp drivers,maar hij gaf aan dat ze niet ondersteund worden door microsoft.
Hij slaat gewoon op tilt als ik dat pdf bestand wil printen,het enigste wat ik dan nog kan doen is de printer opnieuw installen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan