Sporadisch vast lopen PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

1nevitable

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2008
Hallo,

al meerdere malen heb ik gebruik gemaakt van dit forum, positieve ervaringen leiden mij hier nu weer naartoe.

Mijn probleem, het sporadisch vast lopen van mijn pc. Ik heb al meerdere topics hierover gelezen, maar ik probeer jullie wat meer informatie te verschaffen over mijn systeem.

De PC loopt dus soms vast, daarmee bedoel ik, mn muis doet het niet meer, geluid gaat uit en het beeldscherm is 'bevroren'. Ctrl + Alt + Delete, allemaal geen effect. De enige oplossing die ik ken is gewoon mn pc weer opnieuw opstarten door of 5 sec. aanknop ingedrukt te houden of reboot knop in te drukken.

Ik heb mijn logboek bekeken en iedere keer als ik mijn computer opstart komen er 3 dezelfde fouten terug:

logboek.jpg

De beschrijving bij het HttpEvent: Kan het beveiligingspakket Kerberos voor verificatie vanaf de server niet initialiseren. Het foutnummer is opgenomen in het gegevensveld.

Net VOOR de 'crash' staat er de volgende fout:
Gebeurtenis 6, Kernel-Processor-Power
Een aantal onderdelen voor energiebeheer van de processor zijn uitgeschakeld vanwege een bekend firmwareprobleem. Vraag bij de fabrikant van de computer om een bijgewerkte versie van de firmware.

Is het mogelijk dat dit het sporadisch vastlopen veroorzaakt of moet ik het ergens anders zoeken?

Wellicht andere nuttige informatie voor jullie; als ik mijn computer heb opgestart laadt hij altijd alle programma's op die in de map opstarten staan (virusscanner, msn etc.)

Rechts onder in mijn bureablad staat op die taakbalk (als het zo heet) een icoontje 'Geblokkeerde opstartprogramma's'. Dit staat er al sinds 2007/2008 denk ik.
Bijna alle programma's staan op Toegestaan, echter een paar hebben de classificatie 'Nog niet ingedeeld'.

help1x.jpg

Tot slot, bij apparaatbeheer heb ik 3 gele uitroeptekentjes:

help2j.jpg

Hopelijk heb ik genoeg informatie verschaft en is iemand in staat mij van dit irritante probleem af te helpen.

Met vriendelijke groet,

Daan

Laatst bewerkt:
Mijn computer loopt nu nog veel vaker vast, meestal 30 seconden nadat ik mijn computer heb opgestart.

Heb nog steeds exact dezelfde foutmeldingen in mijn logboeken staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan