SPORE loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

joe-toye

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2005
4 September heb ik het spel Spore voor de PC gekocht. Deze heb ik op 2 laptops proberen te installeren, een Medion en een Acer, beide hebben nagenoeg de zelfde specifitacties.

Ik heb beide laptops momenteel niet bij de hand dus weet niet de EXACTE specificaties maar dit zit er ongeveer in:

Medion:
AMD Turion 1.8 dualcore
ATI 128mb Xpress videokaart
2gb DDR2 RAM
Met Windows Vista SP1

Acer:
AMD Athlon X2 1.7 dualcore
Nvidia Geforce 6100 series
ook met 2gb RAM
ook met Windows Vista SP1

Ik heb echter een probleem.
Op de Medion werkt hij perfect. Welliswaar met de graphics op 'medium' maar hij speelt voor de rest probleemloos.

Echter, bij de Acer loopt hij constand vast, in het menu al. Steeds als ik ergens op klik in het menu loopt Spore vast. Het gekke is, als ik dan op Ctrl + Alt + Del druk en het taakbeheer open en vervolgens weer Spore maximaliseer, doet hij het weer wel... TOT DAT ik weer opnieuw op een menu item klik, dan loopt hij weer vast. Zo doende ben ik niet veel verder gekomen dan de eerste 'stage' in het spel omdat hij werkelijk continu bij elke klik op een knop 'bevriest' tot ik dus weer op ctrl + alt + delete druk.

Ik heb al van alles geprobeerd. Alle grafische instellingen van Spore staan bij de Acer op 'low', in heb al geprobeerd om het spel als admin te starten, ik heb al verschillende keren Spore verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar niks werkt!

Kan iemand mij helpen om Spore op de Acer ook werkende te krijgen?

Ik ben er van op de hoogte dat de nieuwste drivers vereist zijn. Ik zal zodra ik weer thuis ben nog eens kijken welke drivers er op de Acer staan maar ik ben er vrij zeker van dat ik de nieuwste heb aangezien ik een legale versie van Vista heb en hem altijd up to date houd met Windows updater.

Laatst bewerkt:
Spore stelt deze eisen aan de pc/laptop waarop het gespeeld word:

FOR WINDOWS XP
* 2.0 GHz P4 processor or equivalent
* 512 MB RAM
* A 128 MB Video Card, with support for Pixel Shader 2.0
* At least 4 GB of hard drive space, with at least 1 GB additional space for creations.

FOR WINDOWS VISTA
* 768 MB RAM
* At least 4 GB of hard drive space, with at least 1 GB additional space for creations.

For computers using built-in graphics chipsets, the game requires at least:
* Intel Integrated Chipset, 945GM or above.
* 2.6 GHz Pentium D CPU, or 1.8 GHz Core 2 Duo, or equivalent.
* 768 MB RAM

Supported Video Cards
NVIDIA GeForce series
FX 5900, FX 5950
6200, 6500, 6600, 6800,
7200, 7300, 7600, 7800, 7900, 7950
8400, 8500, 8600, 8800
9600, 9800, GTX 260, GTX 280

Intel® Extreme Graphics
GMA 950, GMA X3000, GMA X3100

ATI Radeon™ series
9500, 9600, 9800
X300, X600, X700, X800, X850
X1300, X1600, X1800, X1900, X1950
2400, 2600, 2900
3450, 3650, 3850, 3870,
4850

Surf even naar www.canirunit.com met de acer en zoek daar het spel op in de lijst. Vervolgens word er getest of je laptop het spel kan draaien.

Maar er zit sowieso een probleem bij de processor van die laptop, het is een 1.7 en 2.0 is eigenlijk vereist. Daarbij vind ik het best bijzonder dat het spel wel redelijk draait op de andere laptop, want die voldoet net aan de eisen.

Laatst bewerkt:
Er staat dat een 2.0 processor vereist is, maar een 1.7 dualcore houd toch eigelijk in 1.7 keer 2 dus eigelijk 3.4 gigahertz? Dus dat zou toch moeten voldoen?

ik heb hetzelfde probleem ik heb een nieuwe graphics driver gedownload maar dit werkt niet.. en ik heb windows vista pack 1 gedownload.. maar ik ga deze niet installeren want ik heb 25 gig over.. en het kost me 7 gig.. maar weet iemand waar dit aan kan liggen?

ohja en ik heb veel hoger dan de voorgeschreven specs.. en ik krijg voordat ik het spel voor de eerste keer opstart.. een bericht dat ik windows vista pack moet installeren en dat de videodriver verouderd is.. nu heb ik niet zoveel kennis van drivers.. kan iemand mij vertellen welke driver ik nodig heb voor deze comp

Sony vaio Nvidia geforce go 7600 GPU

bvd yannick

Laatst bewerkt:
Er staat dat een 2.0 processor vereist is, maar een 1.7 dualcore houd toch eigelijk in 1.7 keer 2 dus eigelijk 3.4 gigahertz? Dus dat zou toch moeten voldoen?

Nee, dit is een veelvoorkomende vergissing. Het is en blijft een 1.7, je mag deze getallen NOOIT optellen. Zoek maar eens hier op het forum naar hoe dat exact inelkaar steekt, maar optellen mag nooit.

@ Ynick
Je kan beter zelf even een neiuwe vraag aanmaken voor jou probleem, dat is netter dan de topic van een ander over te nemen. Vermeld bij het stellen van je vraag ook waaruit je pc bestaat, moederboard, videokaart en dergelijke.

Laatst bewerkt:
Ik heb beide laptops gecheckt op die System Requiments Lab website. Beide kwamen positief door de test.

De Acer liep sowieso al niet helemaal lekker meer dus ik heb hem nu geformatteerd, wat weer tot een ander probleem heeft geleid want ik had Spore in totaal op 3 computers gezet, namelijk: De Medion laptop, de Acer laptop en een PC.

Nu ik Spore opnieuw op de Acer geïnstalleerd heb, geeft hij de melding dat ik het maximum aantal registraties op de specifieke cd-key al bereikt heb, namelijk 3.

Dit vind ik raar, gezien deze Acer voorheen nog deel uitmaakte van de 3 computers waarop Spore geïnstalleerd en geregistreerd stond. Nu word blijkbaar de Acer als een nieuwe en dus 4de computer gezien op een of andere manier kan/mag ik dus spore er niet op spelen! Dit slaat toch werkelijk nergens op?

Ik ga morgen (maandag) wel even naar EA bellen maar misschien is dat wel niet nodig als 1 van jullie een andere oplossing weet?

Edit:

Leuk, nog een leuk probleem. Nu geeft de andere laptop ook al problemen. Namelijk na het voltooien van een bepaalde fase in het spel loopt Spore steeds vast. Steeds op de zelfde plek als ik hem weer opnieuw opstart en het opnieuw voltooi. HELP! 0_o

Laatst bewerkt:
Voor zover het de registratie betreft, inderdaad bellen met EA. Is een nieuw geintje om het aantal registraties te bepreken, dit om illegaal gedoe te voorkomen. 3 keer is 3 keer, ook al doe je dit op een pc.

Die problemen van het vastlopen liggen toch echt aan de systemen. Zou je eens een screenshot kunnen plaatsen van de testen op de website? Van beide laptops.

En probeer voor beide eens de videokaart drivers te updaten.

Misschien stomme vraag, maar ben jij dezelfde persoon als de vraagsteller? De screen is namelijk geplaatst onder een andere naam.

Maar inderdaad, het spel zou gewoon moeten draaien. Ik zou proberen of je de videokaart driver kan updaten en het spel ook op de laagste settings proberen. Verder weet ik dan echt niet waardoor eht spel zo beroerd draait en vastloopt. Misschien een temeratuur probleem? Is te checken met het programma PC wizard.

temperatuur probleem is het niet, en ik heb alle updates gedaan die er zijn.
Het is gewoon een raadsel maar nu ik de lisentie probleem heb kan ik het dus niet testen of het werkenlijk na dat ik me hele laptop heb gecleaned het nu dus wel werkt.

Dus eerst EA bellen en schelden en schreeuwen en dan nog Acer bellen dat hun troep laptops leveren :mad:

En de poster is me vriend :o alleen ik besloot toen zelfmaar een account te maken zodat ik niet van pc elke keer hoef te verwissellen :)

Temperatuur probleem is niet raar bij een laptop hoor, hoe weet je zo zeker dat dit het niet is of is geweest?

Als je ze hebt gecheckt, heb je dat dan gedaan tijdens het spelen van het spel? Want dat is het punt waarop je dit zou moeten bekijken. Logischerwijs is de temp alger tijdens het surfen op het net dan tijdens het spelen van een spel.

Omdat als het te warm word hij langzaam word, en dat is niet het probleem.
Het probleem zit het in dat hij draait en dan in ene keer stopt om vervolgens niks meer te doen, dat ik control alt delete in druk en dat hij dan weer verder speel, tot ik weer ergens op moet klikken en ik dan weer control alt delete moet doen en dat hijd an weer verder gaat tot ik weer op iets moet klikken en zo maar door gaat o.O

Dan blijft voor mij nog over de videokaart drivers. Je kan de laatste versie halen op de site van de fabrikant van de laptop of van de fabrikant van de kaart.

ja ik ga dat vanavond of morgen avond doen,
maar nu eerst dat licentie probleem, want het testen kan ik niet als ze nog steeds mijn vorige instalatie zien als dat ik nog steeds spore op mijn pc heb. :confused:

Ik heb ook dit probleem.
Dit is mijn laptop:
XXODD M570U
Intel(R) Core(TM)2 CPU T7200 2.0 GHz
2046MB RAM
512 MB Nvidia Geforce Go 7950 GTX
Vista Home Premium

Ik moet bij elk schermpje met info Ctrl+Alt+Delete doen, inclusief laadschermen of als ik over een onderdeel scroll in de creater editor. Na iets van 200x dat te hebben gedaan van fase 1 tot 3 word je er nogal gek van.

Ik heb al de laatste driver voor mijn videokaart van Clevo gehaald, maar deze komt uit 2007 en is niet meer geupdate. Ik denk dat dit trouwens dezelfde bug is die rare beelden veroorzaakt tijdens Assassin's Creed (elke 15 minuten Alt-tab doen om het beeld te vernieuwen).

EDIT: Compabiliteit naar XP SP1 zetten heeft geen zin. Ik heb Celfase en Wezenfase kunnen spelen zonder dat er rare dingen gebeurde, totdat er schermpjes kwamen. Tijdens het vechten en lopen gebeurt er niks. Helaas is het me nog niet gelukt Stamfase te laden, want daar crashed het spel nadat hij klaar is met het laden.

Laatst bewerkt:
hey,
Ik heb het zelfde probleem met mijn acer laptop.
als het goed is zou het spel gewoon moeten draaien als het aan de specs. licht

ik heb vista ultimate sp1
amd athlon x2 1.7
nvidia gforce go 6100
2gb
genoeg ruimte op hd

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Laatst bewerkt:
FOR WINDOWS XP
* 512 MB RAM

FOR WINDOWS VISTA
* 768 MB RAM

For computers using built-in graphics chipsets, the game requires at least:
* Intel Integrated Chipset, 945GM or above.
* 2.6 GHz Pentium D CPU, or 1.8 GHz Core 2 Duo, or equivalent.
* 768 MB RAM

Supported Video Cards
NVIDIA GeForce series
FX 5900, FX 5950
6200, 6500, 6600, 6800,
7200, 7300, 7600, 7800, 7900, 7950
8400, 8500, 8600, 8800
9600, 9800, GTX 260, GTX 280

Intel® Extreme Graphics
GMA 950, GMA X3000, GMA X3100

ATI Radeon™ series
9500, 9600, 9800
X300, X600, X700, X800, X850
X1300, X1600, X1800, X1900, X1950
2400, 2600, 2900
3450, 3650, 3850, 3870,
4850

Nog even een toevoeging aan de systeemvereisten:

Laptop versions of these chipsets may work, but may run comparatively slowly. Standalone cards that are installed in vanilla PCI slots (not PCIe or PCIx or AGP), such as some GeForce FX variants, will perform poorly. Intel integrated chipsets featuring underclocked parts, such as the 945GU, GML, and GMS, will not perform adequately.

Integrated chipsets such as the ATI Xpress and the NVIDIA TurboCache variants will have low settings selected, but should run satisfactorily.

Please note that attempting to play the game using video hardware that isn’t listed above may result in reduced performance, graphical issues or cause the game to not run at all.

The NVIDIA GeForce FX series is unsupported under Vista.

Nog een aantal dingen waar problemen kunnen ontstaan. Of dat bij jullie het geval is durf ik niet te zeggen.

ik heb het gevoel dat het niet aan de specs licht omdat het spel te zwaar zou zijn.

hij loopt alleen vast als er iets geladen moet worden,
dus ik kan wel gewoon rondlopen enzo.
totdat er iets moet worden geladen zoals het creator menu

ik denk dat het idd te make heeft met de kaart wie je gebruikt.. het word gewoon wachten op een fix.. zelf heb ik ook de geforce go 7600 en ik zie bijna alle problemen met kaarten van geforce!

Er is laast een patch uitgekomen voor SPORE die een hoop problemen zou moeten fixen.
Maar de Acer laptop waar spore problemen op gaf is momenteel "kapot". Inmiddels zou het wel mogelijk moeten zijn om weer in te loggen met SPORE op die laptop, ALS de laptop weer gemaakt is.
Even afwachten dus tot de laptop weer normaal werkt en dan kijken of het inderdaad aan de videokaart van de laptop lag. Want ik heb nog eens naar het lijstje van ondersteunende videokaarten gekeken en daar staan inderdaad een hoop GeForce kaarten niet tussen, de mijne (poster Lelovena) dus ook niet. En aangezien er blijkbaar meer GeForce gebruikers dit zelfde probleem hebben ben ik benieuwd of SPORE straks wel speelbaar zal zijn als hij weer geinstalleerd en gepatched is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan