• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sportevenement & Excel een goede keuze?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fist36

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2011
Hoi,

We willen een triatlon organiseren en zijn op zoek naar een handige oplossing om de tijden te timen van de drie verschillende sporttakken.

De bedoeling is dat er gestart wordt en aan de hand van de ingegeven nummer de tijd wordt vastgelegd, per onderdeel.

Is dit doenbaar?

Alvast bedankt

Dat is goed te doen denk ik maar de omschrijving is erg vaag.
Als je wat meer info plaatst kan men wat gerichter hulp bieden.

De tijden in een Excelsheetje typen is natuurlijk een koud kunstje maar ik vermoed dat je er meer mee wilt.

Groeten Marcel

Er zijn drie disciplines.
Alle deelnemers starten samen.
Tijd begint te lopen.
Deelnemer 100 bereikt als eerste de wisselplaats voor de 2e proef
nummer wordt ingegeven en de tijd voor hem stopt en komt in kolom2
Deelnemer 265 komt als 2e binnen. Nummer wordt ingegeven en zijn tijd komt naast zijn nummer in kolom2
enz
tijdens de 2e proef komt bvb 265 als eerste aan. nummer wordt ingegeven en tijd komt in kolom2
enz

Er zullen deelnemers zijn die nog aan deel 1 bezig zijn terwijl er voor deel 2 al sporter binnen komen en aan deel 3 beginnen.
Hetzelfde voor deel 2 en deel 3.

Aan het einde van de wedstrijd hebben we een lijst met in kolom 1 de nummers met daarnaast de tijd.

Nu komt het erop aan om een splitsing te kunnen maken van de eerste tijden (proef1), de tweede ingegeven nummers en tijden (proef2) en de derde proef.

Per deelnemer (nummer) zou er een totaal tijd zijn en de tijden van elke proef afzonderlijk.

In therorie lijkt het me simpel, maar als gewone xls gebruiker een onmogelijke taak om dit alleen voor elkaar te krijgen.
Dus alle hulp is welkom!

F

Dat zou inderdaad de eindsheet kunnen zijn.

Zie hierbij mijn vbBekijk bijlage voorbeeld triatlon.xls

In het rood aangeduid van waar de tijden zouden komen.

Je moet weten dat er (volgens mij) gedubbelden zullen zijn en dus de tijden niet netjes achter elkaar komen.

F

Marcel,

dit is inderdaad waar ik naartoe wil.
Heb jij of iemand anders op dit forum ook een oplossing voor de stopwatch op sheet1?
Startknopje bij begin van de wedstrijd.
Telkens een veld wordt ingevuld in kolom A, wordt de overeenkomende tijd in kolom B automatisch genoteerd.

Alvast bedankt voor de gelverde informatie.

F

Doe even in een leeg kolommetje een voorbeeldje als je wilt, ik begrijp het niet helemaal.

groeten Marcel

Marcel,

Zie invulsheet Alles. De informatie in het rood. Bekijk bijlage voorbeeld triatlon.xls

Bij aanvang zal er op deze pagina nog niets ingevuld zijn.
Kolom A wordt ingevuld bij aankomst der deelnemers
Hun tijd komt automatisch in kolom B te staan.
Jouw berekening op de andere sheets zorgen voor een volledige lijst.

Ik heb via andere fora wel wat gevonden, maar VBA is niet mijn sterkste kant.

Groeten,

F

Hoi Marcel,

Zit er gaaf uit.

Maak er iets moois van.

Bedankt.

Groeten,

F

Hoi, ik ben je niet vergeten hoor, ik heb het alleen erg druk de laatste tijd.
Wanneer ik tijd heb fix ik het voor je.
Ik hoop er deze week tijd voor te vinden.

Groeten Marcel

Hallo Fist36,

Helaas kom ik er verder niet uit.
Hierbij de laatste versie.
Ik denk dat je het beste een nieuwe topic kunt starten met daarin een verwijzing naar deze topic.

Het probleem zit hem in het feit dat ik er niet achter kan komen hoe ik de stopwatch uitslagen uit de kolommen E, F, H en I kan overzetten naar de kolom B.

De rest van het bestand zit volgens mij wel goed in elkaar

succes verder
Groeten Marcel
Bekijk bijlage voorbeeld triatlon3.xls

Hey Guys

Bedankt voor de info.
Het overbrengen van de timer-cijfers naar de bijhorende kolom lijkt me iets met een if-then statement (als dat bestaat in VBA en xls)
ALS kolomA rij x wordt gevuld met data,
DAN schrijf in kolomB rij x result of E:F:H:I

of zoiets?

In de multitimer.xls die Raymond aangeeft staat er zulks een functie. Je moet wel snel de nummer ingeven en op return drukken, want anders telt de timer niet verder.

Allen,

Kan er iemand het laatste stukje van de puzzel leggen?
ff overlopen waar we naartoe willen:

Marcel heeft prachtig werk geleverd met voorbeeld triatlon3.xls (hierboven te downloaden)
Enkel het laatste stukje blijkt niet zo makkelijk te zijn.

De timer loopt.
Indien er een deelnemer aankomt, moet zijn/haar nummer ingegeven worden in Kolom A rij x
Hierdoor moet in kolom B rij x de overeenkomende tijd (van de timer) automatisch ingevuld worden.
De timer moet echter blijven doorlopen om de juiste tijd voor de volgende deelnemers te kennen.

In de volgende tabbladen worden dan berekeningen met de tijd uitgevoerd zodat er voor elke deelnemer een mooie tabel ontstaat met zijn resultaten per proef.

Wie O wie wil en kan zich over dit laatste stukje buigen?

Alle hulp is zeer gewaardeerd.

Groeten,

Fist36

Fist36, ik denk dat je beter een nieuw topic kunt starten omdat niemand deze (oude) topic meer ziet en niemand krijgt ook updates te zien van de (oude) topic.
Wanneer je een nieuw topic start staat hij weer bovenaan in de lijst van nieuwe topics.

Groeten Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan