• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sportuitslag

Status
Niet open voor verdere reacties.

paul.jacobs

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2004
Ik heb een vraag : ik wil graag een Excel programma voor een zeskamp.
Ik heb 38 teams en ik wil dat bij spel 1 de nummer 1 38 punten krijgt en de laatste 1 punt.
En zo bij 8 spelen .
En ik wil graag dat de puntverdeling automatie gaat

Kan iemand me veruit helpen?

Bijlagen

Daar zijn hele mooie formules voor te bedenken of met Excel bij elkaar te klikken, maar jouw vraag is ook op relatief simpele wijze op te lossen:

je zal na afloop van een spel toch eerst voor elk team de score (punten) 1 tot en met 38 in moeten voeren, daar ontkom je niet aan.

Als je dit gedaan hebt, dan kun je met een simpele "sorteer" keuze uit het menu "data" van Excel het verlangde doel bereiken. Let er wel even op dat je bij de sorteerkeuze een hele horizontale rij selecteert, anders wordt het een zooitje.

Het sorten kun je vervolgens in een macrootje vastleggen.
Start een nieuwe macro. Voer de sorteerhandelingen uit en sla de macro op. Na invoer van een speluitslag duk je op de macrotoetscombinatie en het bestand wordt automatisch gesorteerd.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan