Spotnet, Grabit, Eweka en Usenet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lupus

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2010
Berichten
300
Ik ben een beetje giftig... Betaal me blauw om met Eweka via Sabnzbd en aanverwante programma's te downloaden uit, kennelijk, nieuwsgroepen en Usenet...

Maar als ik een album vind wat ik wil hebben, kan ik het niet downloaden, want dan moet ik éérst een Usenet account à €X,xx per maand aanmaken... MAW ik betaal dan twéé keer voor dezelfde dienst die ik nu kennelijk van Eweka afneem. Ga jij je brood bij de bakker ook twee keer betalen? 1 keer om het brood te krijgen en nog een keer om het te mogen eten? Dacht het niet, hè? :confused:

Hoe zit dat?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ken eweka niet, maar als je een account hebt heb je toch ook de inloggegevens gekregen?

Normaal als je een abonnement neemt krijg je een username, password en server instellingen (news.eweka.nl 119 ).

als je in kunt loggen bij de website van eweka kun je als het goed is ook de newsserver gebruiken
 
Die heb ik idd gekregen anders valt er niks te halen... Maar is Usenet wat anders dan of zo? Ik dacht dat Usenet nieuwsgroepen behelsde...
 
Enige wat je nodig hebt is een usenet account bijv eweka(zit ik ook bij, nooit ellende gehad), en een download client zoals bijv spotnet.
Je inlog info van eweka moet je wel in je downloadclient invoeren, alsmede de serverinstellingen.
Meer niet.
Wat je download is natuurlijk wel afhankelijk van de retentietijd die de providers hanteren.
Verder moet je natuurlijk niet iets willen downloaden wat zojuist binnen het uur is gepost, je moet de newsservers wel 24 uur de tijd gunnen om te synchroniseren. De bestanden staan op verschillende servers van diverse providers, dus niet alleen op die van eweka.
 
Wat ik wilde hebben staat er al wéken op... Een album.. ik kom daar via google uit. Zal de link laten zien... Ehm deze:

https://maldon-golf.co.uk/55035/the-hawaian-minstrels-hawaian-paradise-download-flac.html

Er zijn ook nog andere verwijzingen naar dit bestand maar dit gewoon als voorbeeld

Je ziet twee knoppen: en als ik daarop klik

Use0.JPG
Klik ik door...

Use.JPG

Kortom... dan zou ik dubbel registreren én betalen... NOT! Ik heb het album besteld in de winkel.
 
Dat heeft totaal NIKS met Usenet, Spotnet, Eweka, Grabit , SABnzbd of iets van die aard te doen.
Dit betreft een web-download van een website waarvoor je een account nodig hebt.
Ik snap niet hoe je erbij komt dat dit van Usenet zou komen...:rolleyes:
 
Als je nou beter gekeken had zag je linksboven USENET.NL staan in de tweede foto... :rolleyes:
 

Bijlagen

  • Use0.JPG
    Use0.JPG
    58,4 KB · Weergaven: 40
  • Use.JPG
    Use.JPG
    60,7 KB · Weergaven: 41
Laatst bewerkt:
Lees dan de info op de site van usenet.nl.
Daar staat dus al een flink aandeel van mijn gegeven antwoord bevestigd.
 
Laat maar weer zitten... :rolleyes: Komt erop neer om dubbel te laten dokken voor één dienst.
 
a) usenet.nl = geen Eweka
b) als je op usenet zoekt op de naam of artiest van dat album wat je zocht ( nzbindex of binsearch ) komen er 0 resultaten boven
c) dus zelfs al zou je dat via Eweka kunnen benaderen kun je niks downloaden omdat het album domweg niet op de server staat....
 
Kijk een duidelijk antwoord... Yaay! :thumb: Maar het is al opgelost; ik heb het fysieke album inmiddels... Dus dit draadje kan op slot.
 
Dan zijn we toch benieuwd welke oplossing naar voren is gekomen.

Draadje kan je zelf op opgelost zetten. Bovenaan de status van je vraag aanpassen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan