spraakherkenning

Status
Niet open voor verdere reacties.

jasperbz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
goeiemorgen,

Ik heb een vraag over Visual Basic.

ik ben bezig met m'n eindstage. ik heb voor mijn project een zender gemaakt die doormiddel van spraakherkkening KlikAanKlikUit ontvanger kan schakelen. mijn zender wordt aangestuurd via het programma HyperTerminal en HyperTerminal stuur ik weer aan via spraakherkkening.

Nou werkt dit allemaal maar ik kan de spraakherkenning hyperterminal ook laten aansturen via visual basic. nu is mijn vraag is dit het moeilijk om te realiseren?

Wat ik dus nodig heb is de commando's geschreven in VB van het opstarten van hyperterminal en vervolgens moet er in beeld bv. A1=1 getypt worden.

kan iemand mij hier mee helpen??????

Mvg,

Jasper

Wat ik dus nodig heb is de commando's geschreven in VB van het opstarten van hyperterminal en vervolgens moet er in beeld bv. A1=1 getypt worden.
Code:
Shell("C:\Program Files\Windows NT\hypertrm.exe"")
Code:
SendKeys "A1=1"
oid :)

Oke top voor de snelle reactie.

Alleen wil ik niet elke keer een nieuwe verbinding opstarten maar een bestaande verbinding die opgeslagen is en met een snelkoppeling op mijn bureablad staat. de eigenschap van de snelkoppeling is: C:\Documents and Settings\Jasper\Bureaublad.

daarna moet er A1=1 Getypt worden dit weet ik nu hoe dit moet maar daarna moet het venster weer geminimaliseerd worden. kan je mij hier nog mee helpen??

Jasper

uuhm...
probeer het geval (snelkoppeling) op je bureaublad te shell-en. Dus:
Code:
Shell("C:\Documents and Settings\Jasper\Bureaublad\bestand.iets")
SendKeys "A1=1"
Nou, om te minimaliseren, moet je wat leuks verzinnen. Even als VOORBEELD:
Code:
[COLOR="SeaGreen"]
'alt+space opent min/max context-menu:[/COLOR]
sendKeys "%{Space}"
[COLOR="SeaGreen"]'minimaliseren = 4e, dus 3x naar beneden:[/COLOR]
sendKeys "{Down}"
sendKeys "{Down}"
sendKeys "{Down}"
[COLOR="SeaGreen"]'gooooo[/COLOR]
sendKeys"{Enter}"
Nu werkt dit bij mij niet (vb6) en er zijn veel mooiere oplossingen (zoals de SendMessage() api) maargoed. Het gaat om het idee.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan