spreadsheet koppelen aan website

Status
Niet open voor verdere reacties.

Suzanne110

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2012
Ik heb een website met op verschillende pagina's bedragen. Is het mogelijk een spreadsheet (open office org) te koppelen aan de website, zodat ik de bedragen in het spreadsheet kan aanpassen en dat ik dan de bedragen in de website in 1x bijgewerkt heb?
De bedragen staan op willekeurige plaatsen op de webpagina.

Ik heb hierop gezocht maar kwam toen op antwoorden als 'ga gewoon werken met PHP en MSSQL', dat zou ik best willen, maar daar moet ik me dan weer helemaal in verdiepen.

Alvast dank,
Suzanne

Dat gaat met een .xls of .ods bestand niet lukken, websites kunnen niet omgaan met dat soort documenten. Wat, denk ik, wel zou kunnen is de bedragen in een .csv bestand zetten (kun je ook met Calc aanmaken) dan kan vervolgens PHP de bedragen uitlezen.
Ik heb hierop gezocht maar kwam toen op antwoorden als 'ga gewoon werken met PHP en MSSQL', dat zou ik best willen, maar daar moet ik me dan weer helemaal in verdiepen.
Tsja, als je een site wilt bouwen zul je af en toe nieuwe technieken moeten leren, daar ontkom je haast niet aan.

PS: Voor de zekerheid, het is mysql, niet mssql.

Nog meer zekerheid: er is mysql èn er is mssql
en beiden kunnen ze in samenhang met PHP

Ik hoopte op een snelle oplossing, maar helaas.
Dan toch maar me verdiepen in PHP en MYSQL (ik twijfeld idd, had het opgezocht en kwam op MSSQL:confused:) . Maar dat valt nog niet mee ! In Arachnophilia werkt het niet domweg. Dus eerst WAMP geïnstalleerd, nog niet, nu Eclipse (ipv Arachnophilia ?). Het downloaden op zich gaat ook al niet zo soepel, maar ik houd nog even vol.

Eventuele tips zijn welkom. Misschien ben ik helemaal op de verkeerde weg......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan