• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

spreiding in grafiek aangeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ireen987

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 mei 2019
Wie kan mij helpen met het volgende...??

Ik heb een lijngrafiek gemaakt met 2 groepen, maar de tijdstippen van de gemeten gegevens zijn per groep verschillend. Ik wil per meetpunt de spreiding aangeven (min-max), hoe kan ik dit toevoegen?? Als ik dit met een boxplot doe kan ik namelijk niet de verschillende tijdstippen weergeven.

Alvast dank!!!

Ireen,

Waar is je voorbeeldbestandje? Nu kunnen we er weinig of niets zinnigs over zeggen.

in de bijlage mijn voorbeeldbestand

Beste Ad,

Bedankt voor uw reactie, in de bijlage mijn voorbeeldbestand.

Met vriendelijke groet, Ireen

Bijlagen

Dat kan idd, maar de foutenbalk is gericht op toepassing voor alle data van die serie, wat op zich logisch lijkt als je ervanuit gaat de min max voor alle punten gelijk is. Maar dat is bij de TS niet zo.
Ik zie geen optie in excel om dat per punt te doen. Mss met SPSS wel?
Heb een deel aangepast de rest kun je zelf wel alleen mijn vraag blijft staan.

PS: voor de TS.
Ik heb wel wat moeite met de significantie die je aangeeft per punt bijv 5,28 suggereert een aardige nauwkeurigheid, maar de min max is 2-11...
Ik zou zeggen rond 5,28 af naar 5 bij zo een min max. Als je met die min-max echt een foutenmarge/bereik aan wilt geven....

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan