• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Spreidingsgrafiek met data die afhankelijk is

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrtn82

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2016
Hoi,

Ik heb een hoop data waar ik een spreidingsgrafiek aan wil koppelen. In de eerste kolom staan verschillende producten en in de tweede kolom de prijs die bij het product hoort. Nu wil ik graag een grafiek die alleen de prijzen van product A laat zien. Nu kan ik door de data te sorteren wel makkelijk zo'n grafiek maken, maar ik krijg elke week nieuwe data binnen en wil niet elke week de data moeten sorteren en het bereik moeten aanpassen.

Is dit überhaupt mogelijk?

Groeten,
Maarten

Met een draaitabel en draaigrafiek moet dat wel lukken.

Ik dacht het onmogelijk was om een spreidingsgrafiek te maken een draaitabel. Dat is tenminste wat ik te zien krijg als ik dat probeer. Zie ik daar iets over het hoofd?

Bij categorische gegevens (producten bijvoorbeeld) is een spreidingsgrafiek niet zinnig (spreidingsgrafieken zijn bedoeld voor gegevens waar zowel de x als de y waarden getallen zijn) en gebruik je normaal een lijngrafiek of beter nog, een kolomgrafiek (omdat je door categorien ook geen zinnige lijnen kan trekken) en die kan je wel op een draaitabel baseren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan