• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Springen naar ander tabblad obv twee waarden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gjanus

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2008
Hallo,

Ik zou graag een handigheidje willen hebben binnen een bestand en vraag me af of dit mogelijk is.

Schets:
* Twee tabbladen
* Horizontaal staan jaartal en periode nummer (201901 enz)
* Verticaal staan (unieke) nummers.
Om het gecompliceerder te maken, de volgorde van de unieke nummers staan in beide tabbladen niet op dezelfde plek.

We moeten nu heel vaak informatie uit beide tabbladen halen en je word gek van het opzoeken van het juiste nummer.

Is het mogelijk, via vba, automatisch naar hetzelfde nummer + periode te springen op het ander tabblad als de geselecteerde cel in het huidige tabblad?
Vrij verwarrende zin maar zie voorbeeldbestand met de bedoeling:Bekijk bijlage Vraag springen naar ander tabblad.xlsx.

Alvast bedankt.

Bijvoorbeeld met dit achter Blad2:
Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
    Set Rng = Sheets("Blad1").Range("A:A").Find(Cells(ActiveCell.Row, 1), , , xlWhole)
    If Not Rng Is Nothing Then
        cl = ActiveCell.Column
        Sheets("Blad1").Activate
        ActiveSheet.Cells(Rng.Row, cl).Select
        Cancel = True
    End If
End Sub

Dankje Edmoor,

Ik krijg een "Variabele is niet gedefinieerd" error.

Dan zal je Option Explicit aan hebben staan en moet je de variabelen declareren.
Dim Rng As Range
Dim cl As Long

Of Option Explicit niet gebruiken.

Dankje Edmoor,

Werkt perfect in het test bestand echter heb ik het niet goed geformuleerd in het plaatsen van de vraag en het test bestand.

In het werkelijk bestand begint:
Blad 2:
* Unieke getallen vanaf Cel B19
* Tijdlijn vanaf cel H18

Blad 1:
* Unieke getallen vanaf Cel B4
* Tijdlijn vanaf cel E3

Is dit op te lossen?

Uiteraard. Plaats een relevant voorbeeld document.

Code wordt opmaak gemaakt dus goede voorbeeldbestanden zijn belangrijk of je moet het zelf even aanpassen.
Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
 Application.Goto Sheet1.Cells(Application.Match(Cells(Target.Row, 1).Value, Sheet1.Columns(1), 0), Target.Column), True
 Cancel = True
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan