Sprite over laptop!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yavanna

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2007
Hoi,

vandaag 24 december alvast niet zo'n leuke Kerst als ik me had ingebeeld...

Dinsdagavond 23/12 sprite over het toetsenbord van men laptop... Heb direct de powerknop 6 seconden ingedrukt dat de pc zou uitvallen en de accu en netstroom verwijderd, dan afgedipt met een handdoek en ondersteboven gehouden en met de haardroger erop. Dan alle toetsen losgemaakt en met een reinigingsdoekje de plak weggewreven. Op het zicht leek het vrij proper, dus als alles droog was toetsen er terug ingestoken en geprobeerd hem op te starten met netstroom. Lukt niet. Heb paar uren laten staan en terug geprobeerd aan te zetten, lukt niet... De lampjes gaan niet aan en pc start niet op.. Nogtans enkel het toetsenbord was nat, en niet de batterij of andere.
Ik weet echt niet wat te doen, ben diep bedroefd omdat mss ik alle gegevens kwijt ben. Ik ga wel proberen om men harde schijf ergens anders op aan te sluiten en zo gegevens te redden. Ik ga hem meenemen naar iemand om te laten nakijken maar wsl zal dat niet veel helpen...

Kan iemand me PLEASE helpen...?

Dank bij voorbaat!

Laatst bewerkt:
De ervaring heeft mij al een paar keer geleerd, dat hen dan einde verhaal is helaas.
Ook al krijg je de laptop droog, de suiker in de frisdrank gaat gegarandeerd (eventueel op termijn) zorgen voor aantasting van de "edele delen" van de laptop.

Grote kans dat de harddisk wel te redden is.

Probeer anders een externe harddisk case en zet daar je harddisk in dan kan je je gegevens redden. Zit er nog garantie op?

re:

Probeer anders een externe harddisk case en zet daar je harddisk in dan kan je je gegevens redden. Zit er nog garantie op?

hoi,

op de laptop zit volgens mij geen garantie mee, het is een Medion MD98300 en ik denk dat men garantie een paar maanden geleden afgelopen is, maar dit ongeluk wordt wsl toch niet gedekt...

welke hdd case moet ik gebruiken? kan ik de laptop hdd aan een gewone pc hangen of aan een gewone 3.5inch externe usb hdd doos hangen?

mvg.

re:

De ervaring heeft mij al een paar keer geleerd, dat hen dan einde verhaal is helaas.
Ook al krijg je de laptop droog, de suiker in de frisdrank gaat gegarandeerd (eventueel op termijn) zorgen voor aantasting van de "edele delen" van de laptop.

-

moet ik al beginnen rouwen of is er nog hoop? zal de pc nog uit zen coma geraken?:confused:

grt

Spreken we eigenlijk over BIOS-fouten of echt over "niks meer"?

Laatst bewerkt:
@TS

Om je gegevens veilig te stellen heb je geen betaalde expert nodig...

Harddisk uit de laptop halen, via USB aan andere pc/laptop hangen en je kunt zo al je gegevens er afhalen

Kan ook inderdaad, maar als je wil proberen om je laptop nog te repareren, kun je dat als onervarene beter niet doen.
Kijk maar wat je ermee wil.

Kan ook inderdaad, maar als je wil proberen om je laptop nog te repareren, kun je dat als onervarene beter niet doen.
Kijk maar wat je ermee wil.

Ach, het laten vervangen van b.v. moederbord kost vaak meer dan een laptop nog waard is....

op verzoek van TS alle overbodige antwoorden verwijdert.

re:

Spreken we eigenlijk over BIOS-fouten of echt over "niks meer"?

=> echt niks meer...

ik kan de pc niet aanzetten met de batterij, en ook niet met de net-stroom. nogtans is er geen vocht in de buurt van de elektriciteit gekomen, mss dat het door het toetsenbord in het moederbord gelopen is?

grt.

re:

Hoi,

Heb inmiddels men data terug door men hdd aan een andere pc te hangen.

Maar men laptop is nog steeds defect...

Iemand tips?

grt.

Dit is dus éé'n van de redenen waarom ik nooit een laptop wil ! Met een desktop PC plug je even je reserve toetsenbord van de kringloop in en je kunt weer verder !

mrmusic wil aangeven dat je laptop op zich waarschijnlijk reddeloos geoxideerd/verloren is.
@mennomulder: nuttig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan